Τα μεγαλειτερα πραγματα του κοσμου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το συγκεκριμένο κείμενο με τίτλο "Τα μεγαλείτερα πράγματα του κόσμου" εντάσσεται στον τόμο του Ημερολογίου Σκόκου του έτους 1915. Ήδη από το 1891 το Ημερολόγιο μετονομάζεται σε Εθνικόν Ημερολόγιον απηχώντας την τεράστια επιτυχία του εντός και εκτός του ελλαδικού χώρου. Στις σελίδες του συνεργάστηκαν τόσο οι εκπρόσωποι μιας εποχής που έφευγε, π.χ. Αχιλλέας Παράσχος, Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής,Εμμανουήλ Ροΐδης κ.ά., όσο κατεξοχήν η νέα λογοτεχνική γενιά του 1880 (Παλαμάς, Δροσίνης, Μαλακάσης, Πορφύρας, καθώς και ο Παπαδιαμάντης, ο Μωραϊτίδης, ο Καρκαβίτσας, ο Νιρβάνας, ο Ξενόπουλος, κ.ά.). Στα τελευταία χρόνια της έκδοσής του πρωτοεμφανίζονται η Γαλάτεια Καζαντζάκη, ο Ρώμος Φιλύρας και ο Βουτυράς. Το κείμενο "Τα μεγαλείτερα πράγματα του κόσμου" δημοσιεύεται ανώνυμα στον πανηγυρικό τριακοστό τόμο του Ημερολογίου, εντάσσεται δε στα δημοσιεύματα εγκυκλοπαιδικού περιεχομένου. Αναζητά τα μεγαλύτερα πράγματα του κόσμου (στα 1915) και αναφέρεται στη μεγαλύτερη γέφυρα, τη μεγαλύτερη λίμνη, το μεγαλύτερο δέντρο και τη μεγαλύτερη καμπάνα (κώδωνα). καθώς και τη μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα σε τηλεγραφικούς στύλους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ιστορική ορθογραφία του κειμένου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο ως κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά σε ποικίλες μαθησιακές καταστάσεις. Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορεί να κληθούν να εντοπίσουν (ή και να δικαιολογήσουν) διαφορές στη γραφή (ορθογραφία) των λέξεων. Το κείμενο αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για να εισαχθούν τα παιδιά στο θέμα του Γλωσσικού Ζητήματος. Θα μπορούσαμε επίσης να ζητήσουμε από τα παιδιά τη μεταγραφή του κειμένου στη σημερινή γλώσσα. Στο μάθημα της Γεωγραφίας ή της Μελέτης του Περιβάλλοντος θα μπορούσε να ανατεθεί στα παιδιά ως ομαδική εργασία η αναζήτηση του μεγαλύτερου δέντρου και της μεγαλύτερης γέφυρας στον κόσμο. Κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μπορεί να αξιοποιηθεί και το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο και να γίνουν συγκρίσεις. Καλό θα ήταν να οδηγηθούν τα παιδιά σε συμπεράσματα ως προς τα ανθρώπινα έργα και τα έργα της φύσης, καθώς και την προφανή εξέλιξη της τεχνολογίας. Ως επέκταση θα μπορούσαν να βρουν στον τόπο τους αξιομνημόνευτα ανθρώπινα έργα ή μνημεία της φύσης για τα οποία μπορούν να δημοσιεύσουν ένα άρθρο σε ιστολόγιο ή εφημερίδα. Επίσης μπορούν να κατασκευάσουν ένα παιχνίδι γνώσης με τα μεγαλύτερα πράγματα στον κόσμο.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Το κείμενο μπορεί να προβληθεί με βιντεοπροβολέα σε επίπεδο τάξης ή να διανεμηθεί σε φωτοαντίγραφα ανά μαθητική ομάδα.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2001
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Γραφή - Ορθογραφία Writing - OrthographyΓραφή - Ορθογραφία
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον > Πλανήτης Γη Planet EarthΠλανήτης Γη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ