Προτείνεται οι μαθητές της προσχολικής ηλικίας να ακούσουν το ποίημα και να συζητήσουν για τις συνήθειες των πουλιών την άνοιξη και το φθινόπωρο. Μπορούν να μιλήσουν για τις αλλαγές του καιρού στις τέσσερις εποχές. Είναι δυνατό να κατασκευάσουν φωλιές πουλιών από ανακυκλώσιμο υλικό ή ξερά κλαδάκια και χόρτα. Μπορούν να ζωγραφίσουν χελιδόνια και να διακοσμήσουν την τάξη τους. Ένα θέμα συζήτησης αποτελεί και η φιλοζωία, η αγάπη και το ενδιαφέρον για τα ζώα δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να ανακαλέσουν δικές τους εμπειρίες με ζώα. Οι μεγαλύτερης ηλικίας μαθητές είναι δυνατό να συζητήσουν για το σεβασμό της ελευθερίας των ζώων και τη μη εκμετάλλευσή τους, όπως συμβαίνει στην περίπτωση των ζώων που ζουν σε ζωολογικούς κήπους ή σε τσίρκο. Μπορούν ατομικά ή ομαδικά να δημιουργήσουν κείμενα εμπλουτισμένα με φωτογραφίες ζώων, στα οποία θα υπερασπίζονται τα δικαιώματα των ζώων και στη συνέχεια να τα δημοσιεύσουν στη σχολική εφημερίδα ή την ιστοσελίδα του σχολείου. Προτείνεται να αξιοποιηθεί και το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων που υιοθετήθηκε από την Διεθνή Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων και άλλες οργανώσεις (1978).