Αφού γίνει η ανάγνωση των άρθρων με μεγαλύτερη ή λιγότερη βοήθεια από τον εκπαιδευτικό, ανάλογα με την ηλικία και το γλωσσικό επίπεδο των μαθητών του, οι μαθητές θα μπορούσαν, εργαζόμενοι σε ομάδες, να συμπληρώσουν ένα φύλλο εργασίας με ερωτήσεις καταρχήν κατανόησης των κειμένων για τα περιγραφόμενα πρόσωπα, την ιδιότητά τους, την καταγωγή, τον τόπο όπου ζούσαν και τα επιτεύγματά τους, Στη συνέχεια, αφού συμβουλευτούν το σχολικό εγχειρίδιο της ιστορίας και διαβάσουν το κεφάλαιο που αναφέρεται στην αντίστοιχη εποχή, μπορούν να βγάλουν κάποια συμπεράσματα για τις χώρες όπου υπήρχε ελληνισμός την εποχή εκείνη, τα πρότυπα των ανθρώπων που ήθελε να προβάλει και τις επιδιώξεις του.