Αποσπασμα απο το μυθιστορημα Αλεξανδρεια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Μυθιστόρημα του πεζογράφου Π. Πετρίδη το οποίο δημοσιεύεται σε συνέχειες στο λογοτεχνικό περιοδικό "Αλεξανδρινή Τέχνη". Πρόκειται για ένα μηνιαίο λογοτεχνικό και καλλιτεχνικό περιοδικό που εκδιδόταν στην Αλεξάνδρεια. Το απόσπασμα που παρατίθεται είναι το εναρκτήριο του μυθιστορήματος και περιγράφει την επιστροφή στην Αλεξάνδρεια ενός Έλληνα δημοσιογράφου. Το απόσπασμα περιγράφει τα συναισθήματα ανείπωτης χαράς που πλημμυρίζουν τον ήρωα του μυθιστορήματος εξ αιτίας της επιστροφής του, μετά από απουσία οχτώ μηνών για επαγγελματικούς λόγους, ενός νεαρού δημοσιογράφου που ακολουθούσε τον Λώρενς στα ταξίδια του στην Ασία, προκειμένου να του πάρει συνέντευξη και να τον γνωρίσει καλύτερα. Ο νεαρός δημοσιογράφος τη στιγμή της άφιξης του πλοίου στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας συναντά μια όμορφη νεαρή κοπέλα, η οποία θαυμάζει το δαχτυλίδι που φορά και που ήταν δώρο του Λώρενς, και αποφασίζει αυθόρμητα να της το χαρίσει και να εξαφανιστεί πριν προλάβει να τη γνωρίσει. Αργότερα προβληματίζεται για το ορθόν της πράξεως του και την αναζητά στις πλούσιες συνοικίες της Αλεξάνδρειας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της άμεσης διδασκαλίας ή της διερευνητικής μάθησης στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για να εξοικειωθούν ή να ανακαλύψουν οι μαθητές ζητήματα που αφορούν το ρόλο των λογοτεχνικών περιοδικών εκείνη την εποχή, στη διάδοση της λογοτεχνικής παραγωγής και στην προβολή του λογοτεχνικού έργου, τους λόγους που επιλέγονταν η δημοσίευση μυθιστορημάτων σε περιοδικά, αλλά και θέματα σχετικά με τη γλώσσα που γράφει ο πεζογράφος, το ρεύμα που ακολουθεί, τη Γενιά στην οποία ανήκει, όπως επίσης και να εντοπίσουν διαφορές στη γραμματική και την ορθογραφία της εποχής, αλλά και να μελετήσουν συγκριτικά το κείμενο με αντίστοιχα κείμενα της σύγχρονης εποχής. Σημαντικό επίσης είναι να μελετηθεί και η ψηφιοποίηση όλων των περιοδικών αυτών, δηλαδή η ευκαιρία που δίνεται στις νέες γενιές να μελετήσουν περιοδικά και εφημερίδες μιας άλλης ξεχασμένης εποχής. Οι μαθητές όλων των βαθμίδων μπορούν να ασχοληθούν με αυτά τα ζητήματα σε διαφορετικό επίπεδο εμβάθυνσης ανάλογα με τη βαθμίδα φοίτησης. Οι μαθητές μπορούν επίσης τόσο κατά την υλοποίηση των Project της ευέλικτης ζώνης, όσο και κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων των Ερευνητικών εργασιών στο γυμνάσιο να αξιοποιήσουν το μαθησιακό αντικείμενο ως πηγή και να διερευνήσουν τα ιστορικά και ιδεολογικά ζητήματα που αγγίζει το κείμενο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3889
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη Literary genres and typesΛογοτεχνικά γένη και είδη > Μυθιστόρημα NovelΜυθιστόρημα
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Συμβολισμός SymbolismΣυμβολισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880 New Athenian School / Generation of 1880Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι Text typesΚειμενικοί τύποι > Αφήγηση NarrationΑφήγηση
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Αφηγηματικά είδη Types of NarrativeΑφηγηματικά είδη
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Ψηφιακά κείμενα Digital textsΨηφιακά κείμενα
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Ιστορία HistoryΙστορία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Σ.Πέτρος Πετρίδης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ