Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να χωριστούν σε ομάδες των δύο ατόμων και να «ανοίξουν» το βιβλίο στην ενότητα που αφορά την κατασκευή του κυττάρου. Να καταγράψουν στο τετράδιό τους τις έννοιες που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας για τα μέρη του κυττάρου (έντονα γράμματα), να παρατηρήσουν προσεχτικά τις εικόνες του και να προσπαθήσουν να κατανοήσουν τα κείμενα με τις επεξηγήσεις που δίνει. Στη συνέχεια οι μαθητές καλούνται να βρουν στο δικό τους σχολικό εγχειρίδιο το κεφάλαιο με την κατασκευή του κυττάρου και συγκρίνουν τα ευρήματά τους με αυτά που βρήκαν από το «Εγχειρίδιον Βοτανικής». Ως συνέχεια αυτής της εργασίας οι μαθητές καλούνται να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο για να βρουν αντίστοιχες ιστοσελίδες με τα μέρη του κυττάρου. Σ’ αυτές οι μαθητές θα μελετήσουν την δομή της κάθε ιστοσελίδας, το λεξιλόγιό της, τις εικόνες της και τα πιθανά βίντεο και προσομοιώσεις που αυτή περιλαμβάνει. Όλα αυτά θα τα συγκρίνουν και θα τα «αξιολογήσουν» ως προς την παιδαγωγική τους αξία και τις αλλαγές που έχουν γίνει μετά από εκατό και πλέον χρόνια. Στο τέλος όλοι οι μαθητές στην ολομέλεια της τάξης παρουσιάζουν τα ευρήματά τους και γίνεται συζήτηση.