Χρυσαφης Ιωαννης (1873-1932)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αναπαραγωγή εικόνας του πρωτοπόρου γυμναστή, δασκάλου και οραματιστή Ιωάννη Χρυσάφη ο οποίος διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση του πλαισίου διεξαγωγής του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο Ιωάννης Χρυσάφης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1873. ήταν αθλητής του περίφημου Κεντρικού Γυμναστηρίου του Ιωάννη Φωκιανού ενώ το 1893 εργάστηκε ως γυμναστής σε δημόσιο σχολείο. Εισηγήθηκε την αντικατάσταση του γερμανικού με το σουηδικό σύστημα εκγύμνασης και επεδίωξε να εναρμονίσει τους κανονισμούς του ελληνικού αθλητισμού με αυτούς που ίσχυαν στην Ευρώπη. Παρουσίασε σχετικό συγγραφικό έργο και επήρε μέρος στη διοργάνωση των αγώνων του 1896. Μετεκπαιδεύτηκε στη Στοκχόλμη και δίδαξε στη Σχολή Γυμναστών. Με την άνοδο του Βενιζέλου στην εξουσία έλαβε διάφορα αξιώματα σχετικά και έφτασε Διευθυντής του Τμήματος Σωματικής; Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας. Οι εκσυγχρονιστικές του προτάσεις εντάσσονται στο γενικότερο κίνημα της "Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης" (1917-1020) Αναβάθμισε το διετές Διδασκαλείο της Γυμναστικής σε τριετή Γυμναστική Ακαδημία (1930) κατά τα πρότυπα ευρωπαϊκών ανάλογων ινστιτούτων ενώ ταυτόχρονα κατόρθωσε να διπλασιάσει τις ανά την επικράτεια θέσεις των γυμναστών. Βασική του φιλοσοφία ήταν το ότι η γυμναστική έχει ευεργετική ψυχοσωματική εκπαίδευση στους νέους και το ότι μεγαλύτερη αξία έχει η ευρεία εξάπλωση του αθλητισμού σε όλα τα κοινωνικά στρώματα παρά ο πρωταθλητισμός και η δημιουργία ολυμπιονικών. Απεβίωσε το 1932.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η μελέτη του βίου και του έργου του γυμναστή, συγγραφέα, δασκάλου και διανοούμενου Ιωάννη Χρυσάφη, ισοδυναμεί με τη μελέτη της εξέλιξης της αθλητικής παιδείας στη χώρα μας τις πρώτες 3 δεκαετίες του 20ου αιώνα. Ως αθλητής-γυμναστής ο Ιωάννης Χρυσάφης, έχει γράψει ένδοξες σελίδες στον ελληνικό αθλητισμό με κορυφαίο την κατάκτηση ολυμπιακού μεταλλίου το 1896. Επίσης δραστηριοποιήθηκε επανειλημμένα ως επιστημονικός σύμβουλος των ελληνικών ολυμπιακών αποστολών. Ως παράδειγμα δασκάλου και μεταρρυθμιστή της αθλητικής παιδείας στη χώρα, παράλληλα με την "Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση" του 1917-1920, διαμόρφωσε τις συνθήκες προετοιμασίας των νέων γυμναστών, βελτίωσε τις επαγγελματικές τους προοπτικές, εισήγαγε πρωτοποριακά ευρωπαϊκά συστήματα γυμναστικής, αύξησε τους σχολικούς αθλητικούς χώρους, εναρμόνισε τους κανονισμούς πλείστων αθλημάτων στην Ελλάδα με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς. Γενικά μπορεί να μελετηθεί ως ένας από τους εκσυγχρονιστές της αθλητικής παιδείας με έργο ισάξιο (στο πεδίο του) με αυτό των Γληνού και Δελμούζου. Ο Ιωάννης Χρυσάφης μπορεί να προβληθεί ως διανοούμενος του αθλητισμού με βαθιά κοινωνική συνείδηση. Κατανόησε από νωρίς και προπαγάνδισε τη μεγάλη αξία του μαζικού αθλητισμού όχι μόνο για τα σωματικά οφέλη που προσέφερε αλλά και για την ευεργετική ψυχική και παιδαγωγική του επίδραση.Σήμερα που ο μαζικός αθλητισμός προωθείται ως βασικό στοιχείο του σωματικού και πνευματικού "ευ ζην" οφείλουμε να μελετάμε το έργο τους και να αποδίδουμε τον προσήκοντα φόρο τιμής στους πρωτοπόρους του, όπως τον Ιωάννη Χρυσάφη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2820
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Δια Βίου Άσκηση Lifelong ExerciseΔια Βίου Άσκηση > Άσκηση για υγεία Exercise for healthΆσκηση για υγεία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Αθλήματα - Χορός Sports - DanceΑθλήματα - Χορός > Ενόργανη γυμναστική GymnasticsΕνόργανη γυμναστική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ