Τα Εισοδια της Θεοτοκου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η θρησκευτική εικόνα με θέμα τα Εισόδια της Θεοτόκου είναι απόκτημα του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου της Αθήνας και ανήκει στη συλλογή Διονυσίου. Π. Λοβέρδου (1878-1934), τραπεζίτη με καταγωγή από την Κεφαλονιά. Πρόκειται για φορητή εικόνα του πρώτου μισού του 15ου αιώνα με διαστάσεις 126 Χ 90,5 εκατοστά. Το όνομα του δημιουργού της: Άγγελος. Οι 470 εικόνες της συλλογής αποτελούν δείγματα της κρητικής και επτανησιακής ζωγραφικής από τον 15ο ως τον 19ο αιώνα. Μετά την Άλωση η βυζαντινή τέχνη άνθισε ανανεωμένη, καθώς συναντήθηκε με τη δυτική τέχνη, στη βενετοκρατούμενη Κρήτη. Όταν οι Τούρκοι, το 1669, κατέλαβαν το νησί, πολλοί ζωγράφοι κατέφυγαν στα Επτάνησα, όπου συνέχισαν το έργο τους. Στην αναπαράσταση του προσφιλούς θρησκευτικού θέματος από την ζωή της Θεοτόκου αναδεικνύονται με τον καλύτερο τρόπο χαρακτηριστικά της μεταβυζαντινής αγιογραφίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η ελληνική επικράτεια βρίθει από εκκλησίες. Η θρησκευτική εικόνα, επομένως, αποτελεί κοινό οπτικό ερέθισμα για όλους. Παρόλο που η βυζαντινή αγιογραφία ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες στην απεικόνιση θεμάτων και προσώπων, κάθε έργο τέχνης διαπνέεται από το πνεύμα μιας μοναδικής δημιουργίας που στοχεύει το υψηλό. Το συγκεκριμένο αντικείμενο αντιπροσωπεύει την κρητική ζωγραφική συγκεκριμένης εποχής, εκείνης που έδωσε λίγο αργότερα τη θέση της στα έργα του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου και άλλων. Θα μπορούσε να γίνει αντιπαραβολή του έργου με εικόνες της βυζαντινής σχολής, ώστε να διαπιστωθούν ομοιότητες και διαφορές. Μέσα από τη σύγκριση, ό,τι αφορά κάθε σχολή θα εμπεδωνόταν πιο εύκολα. Η αξιοποίηση της εικόνας στην προσέγγιση θεολογικών, θρησκευτικών, λαογραφικών και αισθητικών "τοπίων" είναι αυτονόητη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
0 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1757
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Angelos (1), Άγγελος (1)
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ