Η βραχυγραφία ο «Ιησούς Λυτρωτής των Ανθρώπων» είναι ένα από τα σπουδαιότερα και παράλληλα μοναδικό ως προς τη θεματολογία έργο του Ανδρέα Ρίτζου (0,635Χ0,445μ.) που βρίσκεται στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο των Αθηνών. Χρονολογείται στο δεύτερο μισό του 15ου αιώνα, και στο έργο ιστορείται σε συντομογραφημένη μορφή η λατινική επιγραφή J(esus) H(ominum) S(alvator) (Ιησούς Λυτρωτής των ανθρώπων) που αποτελεί έμβλημα των Φραγκισκανών. Μέσα στα εικονογραφημένα γοτθικά γράμματα ιστορούνται, στα δύο πρώτα, η Σταύρωση και στο τρίτο η Ανάσταση, σύμφωνα με το δυτικό και βυζαντινό τύπο. Από τα μονογράμματα εκφύονται κλαδιά με φύλλα και λουλούδια που στολίζουν το χρυσό βάθος. Δεξιά και αριστερά των γραμμάτων έχουν τοποθετηθεί δύο ρόμβοι μέσα στου οποίους παριστάνονται ο ήλιος και η σελήνη. Η βάση των γραμμάτων αποτελείται από μία μαύρη ταινία, μέσα στην οποία είναι γραμμένο με χρυσά γράμματα δύο στίχοι από το τροπάριο Παρακλητικής, που διαβάζεται στον όρθρο της Κυριακής. Δίπλα ακριβώς από το τροπάριο διακρίνεται η υπογραφή του Ανδρέα Ρίτζου. Από εικονογραφικής άποψης, το πρωτότυπο αυτό έργο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα δείγματα της ιταλοκρητικής τέχνης πιστοποιώντας την εξοικείωση του καλλιτέχνη με τη δυτική εικονογραφία, εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούσαν τον 15ο αιώνα στη βενετοκρατούμενη Κρήτη. Έτσι, στην εικόνα συναντάμε σύζευξη βυζαντινών στοιχείων με δυτικά, η προέλευση των οποίων αναζητείται στη ζωγραφική του Paolo Veneziano καθώς και σε εργαστήρια της Σιένας ή της Φλωρεντίας. Στη συγκεκριμένη λεπτομέρεια της εικόνας, βλέπουμε την κορυφή του τελευταίου γράμματος S, του φραγκισκανού συμβόλου, μέσα στο οποίο αναπαρίστανται διαδοχικά δύο σκηνές της Ανάστασης. Μπορούμε να διακρίνουμε το εικονογραφικό θέμα της καθόδου του Χριστού στον Άδη, ενώ στον κορμό του γράμματος, θα μπορούσαμε να δούμε, τη στιγμή της Ανάστασης του Χριστού, που προβάλλει θριαμβευτής από το κενό μνήμα. Αναλυτικά, το σημείο της εικόνας που έχουμε στη διάθεσή μας, η Εις Άδου Κάθοδος παρουσιάζεται σύμφωνα με το βυζαντινό τύπο, κατά τον οποίο ο Χριστός εγείρει από τη σαρκοφάγο τον Αδάμ, που εικονίζεται γονατιστός, ενώ δίπλα του εικονίζεται η Εύα και όμιλος δικαίων. Το δυτικό στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η ίδια η μορφή του Χριστού, που αποδίδεται ως θριαμβευτής, περιβαλλόμενος από αχτίδες φωτός με το λευκό χιτώνα και το λάβαρο με το σταυρό.