Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Καστανακης Θρασος (1901-1967)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σκίτσο του λογοτέχνη Θράσου Καστανάκη. Ο Καστανάκης γεννήθηκε στη Κωνσταντινούπολη το 1901. Εφοίτησε στην Ελληνογαλλική Σχολή της Κωνσταντινούπολης και από την παιδική του ηλικία έδειξε μιαν ιδιαίτερη αγάπη προς τη Γαλλική λογοτεχνία. Το 1919 μετέβη στο Παρίσι όπου συνέχισε τις σπουδές του στη Σορβόννη και στην περίφημη " Σχολή Ζωντανών Ανατολικών Γλωσσών". Το 1921 έλαβε θέση επιμελητή στο τμήμα Βυζαντινής και Νεοελληνικής Φιλολογίας. Το 1940 επέστρεψε στην Αθήνα όπου και πέρασε όλη την περίοδο της Κατοχής. Μετά την απελευθέρωση επέστρεψε στο Παρίσι όπου πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του. Ο Θράσος Καστανάκης ήταν αριστερών πολιτικών φρονημάτων και κατά τη διάρκεια του εμφυλίου στην Ελλάδα, ανέπτυξε στο Παρίσι δράση υπέρ της Αριστεράς συστήνοντας την Δημοκρατική Ένωση Ελλήνων της Γαλλίας. Σκοπός του ήταν να καταγγείλει τις εκτεταμένες διώξεις που υφίσταντο οι κομμουνιστές στην Ελλάδα. Απεβίωσε στο Παρίσι το 1967. Ο Θράσος Καστανάκης εμφανίστηκε στα γράμματα το 1921 με την ποιητική συλλογή "Οι ερημιές του Ηλιόχαρου" που εκδόθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Το 1924 βραβεύτηκε σε διαγωνισμό μυθιστορήματος για το έργο του "Πρίγκηπες". Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του αφορά πεζογραφία και συνίσταται κυρίως σε δεκαπέντε μυθιστορήματα και ογδόντα έξι διηγήματα μεγάλο μέρος των οποίων μένει ανέκδοτο. Στο ελληνικό κοινό έγινε γνωστός από την τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματός του "Χατζημανουήλ" (1984). Ο Καστανάκης, με βάση το έργο του, συγκαταλέγεται στους εκπροσώπους της λεγόμενης "γενιάς του '30". Ιδιαίτερα το βραβευμένο μυθιστόρημα του " Πρίγκηπες" συγκαταλέγεται στα πρώτα έργα αυτής της λογοτεχνικής ομάδας. Στο έργο (όπως και στων υπολοίπων εκπροσώπων της γενιάς του '30) έχει ιδιαίτερη θέση ο ελληνισμός και η ελληνικότητα, όχι τόσο ως φυσικός χώρος (μετά και την διάψευση της "Μεγάλης Ιδέας") αλλά ως ιδεολογία.Ως νοσταλγία φυσικού χώρου, μια και ήταν λογοτέχνης της διασποράς, περισσότερο εμφανίζεται η γενέτειρά του. Στο έργο του υπάρχουν επιρροές από την ευρωπαϊκή παιδεία αλλά και από τη ιδεολογική-πολιτική του τοποθέτηση στο χώρο της Αριστεράς. Το ύφος του παραπέμπει στη ρεαλιστική ψυχογραφία, στον μεσοπολεμικό μοντερνισμό και στη χρήση του εσωτερικού μονολόγου. Μπορεί να χαρακτηριστεί ως "αστικό μυθιστόρημα" με κύριο αντικείμενο την μελέτη της αστικής ζωής και των αντιπαραθέσεων μεταξύ αστικής και λαϊκής τάξης.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η μελέτη της ζωής και του έργου του Θράσου Καστανάκη μας δίνει την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με έναν σημαντικό Έλληνα λογοτέχνη της γενιάς του'30. Το έργο του έχει το χαρακτηριστικό της "απαγκίστρωσης" από τη στατικότητα της ηθογραφίας των προηγούμενων γενεών και υφολογικά της εισαγωγής του ευρωπαϊκού μοντερνισμού και του ρεαλισμού. Μπορεί να θεωρηθεί ως λογοτέχνης της διασποράς ο οποίος παρ' όλα αυτά διατηρεί στο έργο του την πρωτοκαθεδρία της ελληνικότητας, όπως αυτή τη θεωρεί η γενιά του. Η μελέτη του έργου του Θράσου Καστανάκη μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για την πληρέστερη εξέταση της σημαντικότατης για τα ελληνικά γράμματα λογοτεχνικής σχολής της "γενιάς του '30". Η σχολή αυτή ξέφυγε στην πεζογραφία σε μεγάλο βαθμό από την ηθογραφία και, ανταποκρινόμενη και στις πολιτικοκοινωνικές συνθήκες της εποχής, στράφηκε προς παραδοσιακά στοιχεία του ελληνικού λαϊκού πολιτισμού και της ιστορίας,τα οποία ανέδειξε και τοποθέτησε στο κέντρο της δημιουργίας της. Αν και κατηγορήθηκε για εκπροσώπηση της άρχουσας τάξης, η σχολή αυτή κατόρθωσε να φέρει στα ελληνικά γράμματα δύο Νόμπελ λογοτεχνίας και μια μεγάλη ανανέωση υιοθετώντας νεωτερικές για την εποχή τους λογοτεχνικές φόρμες, διάθεση πειραματισμού και δημιουργική εξωστρέφεια. Σε αυτή τη δημιουργική κοσμογονία, έχει θέση και το έργο του Θρασου Καστανάκη, το οποίο δυστυχώς, ως την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανέκδοτο.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4977
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία
> Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Γενιά του 1930 Generation of 1930Γενιά του 1930
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Γενιά του 1930 Generation of 1930Γενιά του 1930
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
Πρωτοπάτσης Αντώνης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator