Χατζοπουλος Κωστας (1868-1920)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για φωτογραφία του λογοτέχνη, δοκιμιογράφου και μεταφραστή Κωνσταντίνου Χατζόπουλου. Ο Κωνσταντίνος Χατζόπουλος γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1868 όπου και ξεκίνησε τις εγκύκλιες σπουδές του. Συνέχισε στο Μεσολόγγι και ολοκληρώνοντας τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εισήχθη εις τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών απ' όπου απεφοίτησε το 1888 με τη ειδικότητα του δικηγόρου. Για μικρό χρονικό διάστημα άσκησε τη δικηγορία στη γενέτειρά του αλλά γρήγορα την εγκατέλειψε μια και λόγω της μεγάλης οικογενειακής του περιουσίας δεν είχε προβλήματα βιοπορισμού. Ίδρυσε το λογοτεχνικό περιοδικό Τέχνη, που κυκλοφόρησε για έναν μόλις χρόνο (1898-1899. Από το 1900 ταξίδεψε στη Γερμανία όπου συνέχισε τις σπουδές του στη γερμανική φιλοσοφία και λογοτεχνία. Στο Πανεπιστήμιο της Δρέσδης, ίδρυσε το Αδελφάτο της Δημοτικής στο πλαίσιο του δημοτικιστικού κινήματος και πέρασε στο στρατόπεδο του σοσιαλισμού. Μετέφρασε στη δημοτική το Κομμουνιστικό Μανιφέστο και το δημοσίευσε στο περιοδικό Εργάτης του Βόλου. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1914 και άρχισε να δημοσιεύει τα διηγήματα και τα μυθιστορήματά του. Ήταν οπαδός της πολιτικής του Ελευθέριου Βενιζέλου. Του εδόθη το 1917 η θέση του διευθυντή Λογοκρισίας από την οποία παραιτήθηκε το 1919.Μετέφρασε αρκετά έργα του ευρωπαϊκού δραματολογίου όπως, μεταξύ άλλων, τον Φάουστ και την Ιφιγένεια εν Ταύροις του Γκαίτε,τον Επιθεωρητή του Ν. Γκόγκολ, την Κυρά της θάλασσας και το Όταν θα ξυπνήσουμε νεκροί του Χ. 'Ιψεν. Απεβίωσε το 1920 εν πλω ενώ βρισκόταν σε ταξίδι στο Ιόνιο

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μελετώντας τη ζωή του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου, έχουμε μια καλή εικόνα της δράσης και των έργων ενός σημαντικού υποστηριχτή της δημοτικής γλώσσας σε εποχές δύσκολες για νεωτερισμούς. Αυτοσκοπός της προσπάθειας αυτής ήταν η διάχυση σε ευρύτερα τμήματα του πληθυσμού, της γενικής μόρφωσης. Μέσα από το περιοδικό του αλλά και μέσα από την προσωπική του δράση (μεταφράσεις, ιδρύσεις συλλόγων, συγγραφή) βλέπουμε και τα περιθώρια που είχε ένας διανοούμενος της εποχής του για να προωθήσει τις ιδέες του. Ταυτόχρονα παρατηρούμε την πρώτη εισαγωγή που κάνει στο ελληνικό κοινό στο θεωρητικό και πνευματικό πεδίο των ιδεών του σοσιαλισμού. Το ατομικό συγγραφικό του έργο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια αντιπροσωπευτική εισαγωγή στην οπτική του συμβολισμού στην Ελλάδα κυρίως δε με το έργο του "Φθινόπωρο". Με αυτό το έργο ασκεί σημαντική επίδραση και καθοδήγηση στις επόμενες γενιές λογοτεχνών. Αλλά και ως μεταφραστής, έχει κάνει μια αυστηρή επιλογή, επιθυμώντας να παρουσιάσει στο ελληνικό κοινό επιλεγμένα έργα της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας και δραματουργίας. Γενικότερα, μελετώντας τον βίο και το έργο αυτής της πολυσχιδούς προσωπικότητας, έχουμε πόρους ταυτόχρονα για το κίνημα του δημοτικισμού,για την εισαγωγή του συμβολισμού στην ελληνική πεζογραφία και για την πρώιμη είσοδο στη χώρα των ιδεών του σοσιαλιστικού κινήματος.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4637
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Συμβολισμός SymbolismΣυμβολισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Συμβολισμός SymbolismΣυμβολισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ