Σινοπουλος Τακης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στη φωτογραφία του περιοδικού "Διαβάζω" εικονίζεται ο ποιητής Τάκης Σινόπουλος, μαζί με παρέα, σε κλειστό χώρο με βιβλιοθήκη. Ο Σινόπουλος γεννήθηκε το 1917 στην Αγουλινίτσα Ηλείας και απεβίωσε στον Πύργο το 1981. Ενώ σπούδαζε ιατρική στην Αθήνα, έγραφε ποίηση, πεζά κείμενα και κριτικές, μετέφραζε. Η δουλειά του δημοσιευόταν σε λογοτεχνικά περιοδικά της Αθήνας και της επαρχίας. Αποφοίτησε από την Ιατρική το 1944 και άσκησε το επάγγελμα. Κατά την ιταλογερμανική κατοχή φυλακίστηκε (1942). Στον Εμφύλιο ήταν γιατρός του πεζικού σε τάγμα κοντά στην Καλαμπάκα (1946 - 1947). Στη δικτατορία του ' 67 πήρε μέρος στις αντιστασιακές εκδόσεις "18 Κείμενα" και Κείμενα 1 και 2, ενώ υπήρξε συνιδρυτής της Εταιρείας Μελέτης Ελληνικών Προβλημάτων και συνεργάτης του περιοδικού "Συνέχεια". Έργα του: Μεταίχμιο (ποίηση, 1951), Η γνωριμία με τον Μαξ (ποίηση, 1956), Ελένη (ποίηση, 1957), Η νύχτα και η αντίστιξη (ποίηση, 1959), Το άσμα της Ιωάννας και του Κωνσταντίνου (ποίηση, 1961), Η ποίηση της ποίησης (ποίηση, 1964), Νεκρόδειπνος (ποίηση, 1970), Ο χάρτης (ποίηση, 1977), Νυχτολόγιο (πεζό, 1978), Τέσσερα μελετήματα για τον Σεφέρη (μελέτη, 1984) και άλλα. Συμμετείχε σε συγκεντρωτικές εκδόσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στη φωτογραφία παρουσιάζεται ομήγυρη ανθρώπων των γραμμάτων, πιθανόν ένας κύκλος διανοούμενων. Αποτελεί τεκμήριο για τον τρόπο, που ένας ποιητής μπορεί να συνυπάρχει με τον κόσμο, μέσα στον κόσμο. Αν το στερεότυπο θέλει τον ποιητή απόμακρο, η φωτογραφία είναι διαφωτιστική. Ενδείκνυται η αξιοποίησή της στα φιλολογικά μαθήματα και όπου αλλού κρίνει ο εκπαιδευτικός. Επειδή, εν προκειμένω, ενδιαφέρει ο ποιητής Τάκης Σινόπουλος, ας πούμε δυο λόγια για την ποιητική πορεία του. Σύμφωνα με τους κριτικούς, ο ποιητής διανύει δύο φάσεις. Από το 1940 ως το 1965 στο έργο του υπερτερεί η περιγραφή, ο λυρισμός, η στοχαστική γραφή. Μετά το 1965 ο λόγος του γίνεται επιθετικός, σχεδόν ειρωνικός. Είπαν για εκείνον, πως η γενική εικόνα που αφήνει στα ποιήματα του είναι του ανθρώπου που βίωσε οριακά τον έρωτα και τον θάνατο, πως αναζήτησε τις ρίζες του ανθρώπινου, πως ο "Νεκρόδειπνος" είναι το σημαντικότερο έργο του. Ασχολήθηκε, επίσης, με την εικαστική δημιουργία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4636
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ