Σκορδελη Ασπασια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στη φωτογραφία, τα δικαιώματα της οποίας ανήκουν στη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, εικονίζεται η εκπαιδευτικός Ασπασία Σκορδέλη. Μαζί με την Σκορδέλη έρχεται στο φως και το γυναικείο ζήτημα, αφού η εικονιζόμενη αγωνίστηκε από την πλευρά των γυναικών στα χρόνια της Μπελ Επόκ (τέλη 19ου - αρχές 20ου αιώνα). Λίγα πράγματα φαίνεται να έχουν δημοσιευθεί για τη ζωή της. Είναι, ωστόσο, γνωστό πως ίδρυσε Παρθεναγωγείο επί της οδού Μενάνδρου, πίσω από τον ναό του Αγίου Κωνσταντίνου, το οποίο ονομαζόταν "Αστικό Παρθεναγωγείο". Φοιτούσαν εκεί νήπια, παιδιά του Δημοτικού και μαθήτριες των τριών τάξεων του Ελληνικού Σχολείου. Στο διαδίκτυο υπάρχει διαθέσιμο κάποιο φωτογραφικό υλικό, που απαθανατίζει σκηνές της σχολικής ζωής. Η Σκορδέλη υπήρξε, επίσης, ιδρυτικό μέλος του Λυκείου των Ελληνίδων, το οποίο ιδρύθηκε επίσημα στις 19 Φεβρουαρίου 1911, με τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του σχετικού βασιλικού διατάγματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μιλώντας για την εκπαίδευση κατά τον προηγούμενο αιώνα, σε μια - δηλαδή - ιστορική αναφορά στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας και στους σημαντικούς εκπροσώπους του, μπορεί ο εκπαιδευτικός να αξιοποιήσει το πορτρέτο της Ασπασίας Σκορδέλη. Μόνο που θα ήταν χρήσιμο και ενδιαφέρον να ελάμβανε υπόψη του και τη δράση της Σκορδέλη, που στόχευε στην απελευθέρωση της γυναίκας, στη βελτίωση της καθημερινής ζωής της, στην αναγνώριση και προστασία των δικαιωμάτων της. Ανήκε στον κύκλο της Καλλιρρόης Παρρέν, με πρωτοβουλία του οποίου ιδρύθηκε το Λύκειο των Ελληνίδων, που είχε σκοπό του να αγωνιστεί, όχι μόνον για την πρόοδο των γυναικών, αλλά και για τη διατήρηση των ελληνικών εθίμων και παραδόσεων. Το γυναικείο κίνημα στην Ελλάδα είχε το έντυπό του: "Εφημερίς των Κυριών". Πρωτοκυκλοφόρησε στις 8 Μαρτίου του 1887. Στο πρώτο φύλλο η Παρρέν έγραφε: «Η Ελληνίς δύναται να αναλάβη τον της αναπτύξεως της αγώνα μόνη, μη προσδοκούσα εν τω σταδίω τούτω το παράπαν την συνδρομή του ανδρός διότι ούτος αδιαφορεί και εν τω εγωισμώ του εν μόνο βλέπει, εν επιθυμεί και θέλει, την δουλικήν της γυναικός υποταγήν εις τα νεύματά του». Η ημερομηνία κυκλοφορίας του εντύπου συνέπεσε με εκείνη κατά την οποία, στη διάσκεψη σοσιαλιστριών γυναικών στην Κοπεγχάγη (8/3/1910), θεσπίστηκε ως παγκόσμια ημέρα της Γυναίκας η 8η Μαρτίου. Στο πλαίσιο αυτό, όταν δηλαδή το θέμα είναι το γυναικείο (φεμινιστικό) κίνημα και οι σχέσεις των δύο φύλλων, το αντικείμενο μπορεί να συνεισφέρει στην εκπόνηση ενός project.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4592
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ