Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν το Φωκίωνα Νέγρη, προς τιμήν του οποίου δόθηκε το όνομά του σε γνωστή πλατεία της Κυψέλης, τη ζωή και το έργο του. Οι μαθητές ορμώμενοι κυρίως από την ιδιότητά του ως μεταλλειολόγου και διευθυντή της Εταιρείας των Μεταλλουργείων του Λαυρίου, μπορούν να μελετήσουν τη μεταλλευτική δραστηριότητα της περιοχής της Λαυρεωτικής, και του γειτονικού Θορικού που ξεκίνησε πριν το 3.000 π.Χ. και διατηρήθηκε μέχρι τον 2ο αιώνα π.Χ. και τις σχετικές μεταρρυθμίσεις του Πεισίστρατου, του Κλεισθένη, του Θεμιστοκλή, κ.ά. Οι μαθητές μπορούν επίσης να διερευνήσουν τους τρόπους εξόρυξης και επεξεργασίας των μεταλευμάτων και τις εγκαταστάσεις που σώζονται σε δεκάδες σημεία της Λαυρεωτικής και είναι ορατές ακόμη και σήμερα και να συγκρίνουν την αρχαία με τη σύγχρονη μεταλλουργική δραστηριότητα που επανεκίνησε στην περιοχή το 1864 όπως και τους λόγους οριστικής κατάργησής της. Τέλος εργαζόμενοι σε ομάδες μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες και να παρουσιάσουν στην τάξη τις δυσμενείς επιπτώσεις της μεταλλευτικής δραστηριότητας για το περιβάλλον, όπως την καταστροφή της βλάστησης και του εδάφους, τη συρρίκνωση των αγροτικών δραστηριοτήτων, την αλλαγή τοπίου-φυσικού περιβάλλοντος και υδρολογικών συνθηκών, την καταστροφή ιστορικών και πολιτιστικών μνημείων, την αύξηση της σκόνης, την αέρια ρύπανση, την ηχορύπανση, τη διασπορά διαφόρων τοξικών ουσιών, κ.ά, ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την προστασία του.