Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της συνεργατικής και διερευνητικής μάθησης από μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου στο μάθημα των Θρησκευτικών και των Εικαστικών προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες τόσο για τον Άγιο Νικόλαο τον Νέο όσο και για τον ζωγράφο Νικόλαο. Επιπλέον, ως πηγή πληροφορίας και αναστοχασμού στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης και της έρευνας δράσης για τους μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου σε project στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο/ Λύκειο. Με την επεξεργασία της συγκεκριμένης πηγής οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν πληροφορίες όχι μόνο για τον ζωγράφο Νικόλαο αλλά και για άλλους ζωγράφους της περιόδου μετά την Άλωση (1450-1830), να κάνουν συσχετίσεις, συγκρίσεις για τα έργα και τις επιρροές στην τέχνη τους και να βγάλουν συμπεράσματα.