Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας ως αφορμή για την παραγωγή γραπτού λόγου από τους μαθητές. Ο Ανδρέας Νικολάρας συμμετείχε μαζί με άλλους ποιητές της γενιάς του στη συγγραφή ενός ετήσιου ημερολογίου που εξέδιδε ο πρώτος ελληνικός ποδηλατικός σύλλογος "Όμιλος Ποδηλατών Πειραιώς", το 1890, το οποίο είχε ως κοινό θέμα το ποδήλατο. Με αφορμή, λοιπόν, την ανάγνωση αποσπασμάτων αυτού του ημερολογίου οι μαθητές μπορούν να εμπνευστούν και να γράψουν για το δικό τους ποδήλατο, να το περιγράψουν, να διηγηθούν τις καλές στιγμές που έχουν περάσει μαζί του, κάποιο περιστατικό που ίσως τους συνέβη, οδηγίες για ασφαλή ποδηλασία κλπ.
Μπορεί επίσης να λειτουργήσει και ως παράδειγμα μίμησης του τρόπου συγγραφής και οι μαθητές να αποφασίσουν να γίνουν μικροί συν-συγγραφείς, όπου θα σκεφτούν ένα κοινό θέμα και θα συνεργαστούν από κοινού για τη συγγραφή του, είτε με τη μορφή ημερολογίου είτε με οποιαδήποτε άλλη μορφή.