Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Σκιπης Σωτηρης, ποιητης, (1881-1952)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αναπαραγωγή φωτογραφίας που απεικονίζει τον Έλληνα ποιητή Σωτήρη Σκίπη. Ο Σωτήρης Σκίπης γεννήθηκε το 1881 στην Αθήνα και πέρασε μέρος των παιδικών του χρόνων στη Λάρισα. Σπούδασε στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και στο Παρίσι Αισθητική και Λογοτεχνία. Περνούσε μεγάλο καιρό της ζωής του στο Παρίσι όπου διατηρούσε φιλία με τον Ζαν Μορεάς και τον Φρειδερίκο Μιστράλ. Το 1904-1906 εξέδωσε το φιλολογικό περιοδικό "Ακρίτας" μαζί με τον Αρίστο Καμπάνη. Κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940, μαζί με άλλους Έλληνες λογίους, προσυπέγραψε την «Έκκληση των Ελλήνων Διανοουμένων προς τους Διανοούμενους ολόκληρου του Κόσμου» με την οποία καυτηριάζονταν η κακόβουλη ιταλική επίθεση. Εξέδωσε συνολικά είκοσι έξι ποιητικές συλλογές. Μετέφρασε ποιήματα Γάλλων και Άγγλων ποιητών και το «Ρουμπαγιάτ» του Πέρση Ομάρ Καγιάμ. Επίσης έγραψε στα Γαλλικά διάφορα έργα και ανθολογίες ελληνικών ποιημάτων. Τέλος ασχολήθηκε με το θέατρο, έγραψε επιθεωρήσεις, δράματα και κωμωδίες, που παραστάθηκαν στο ελληνικό θέατρο. Το 1922 τιμήθηκε με το Εθνικό Αριστείο Γραμμάτων. Το 1924 διορίστηκε διευθυντής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και το 1929 γραμματέας της. Το 1946 εκλέχτηκε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Ανήκε στη Νέα Αθηναϊκή Σχολή. Η ποίησή του ήταν λυρική όσο και δραματική. Μπορεί να καταταχθεί υφολογικά στο όριο της Νέας Αθηναϊκής Σχολής. Με τον όρο αυτό (ή τον όρο γενιά του 1880) αναφέρονται οι Έλληνες ποιητές οι οποίοι επιχείρησαν να διαφοροποιηθούν από τον Ρομαντισμό της προηγούμενης περιόδου. Χαρακτηριστικά αυτής της Σχολής ήταν η χρήση της δημοτικής γλώσσας, η επιλογή θεμάτων της καθημερινότητας, η αποφυγή του άσκοπου λυρικού στόμφου και τα σύντομα στροφικά σχήματα. Μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη αυτής της Σχολής έπαιξε η ανάπτυξη της Λαογραφίας η οποία τους πρόσφερε νέα θέματα από την ελληνική παράδοση και ιστορία. Τα νεώτερα μέλη της επηρεάστηκαν και από το ρεύμα του Παρνασσισμού και του Συμβολισμού. Σημαντικοί εκπρόσωποι ήταν οι Παλαμάς, Δροσίνης, Καμπάς, Σουρής, Πάλλης Εφταλιώτης, Χατζόπουλος, Μαλακάσης κ.ά.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αναπαραγωγή φωτογραφίας που απεικονίζει τον Έλληνα ποιητή Σωτήρη Σκίπη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εικονιστικός πόρος στην μελέτη του βίου και του έργου του. Σε αναλογία με άλλους λογοτέχνες, προτείνεται κι εδώ συνεργατική ομαδική έρευνα. Οι ομάδες εργασίας μπορούν να αναλαμβάνουν από ένα διακριτό πεδίο, δηλαδή μια να αναλάβει τα αποκλειστικά βιογραφικά στοιχεία του ποιητή, άλλη τα ποιητικά του, άλλη τις μεταφράσεις άλλη τα θεατρικά και μια την εκδοτική του δραστηριότητα. Στο τέλος οι επί μέρους εργασίες μπορούν να συνδυαστούν και να ανασυνθέσουν συνολικά την προσωπικότητα και το έργο αυτού του σημαντικού Νεοέλληνα ποιητή. Οι μαθητές θα ωφεληθούν μεταξύ άλλων, από την επαφή τους με τον επεξεργασμένο λόγο του Σκίπη αλλά και από την άσκησή τους στη διαδικασία της έρευνας. Προτείνεται να δοθεί βάρος στην ιδιότητα του Σκίπη ως Ακαδημαϊκού και στις ενδεχόμενες εντάσεις που δημιούργησε. Η αναπαραγωγή φωτογραφίας που απεικονίζει τον γνωστό Έλληνα ποιητή Σωτήρη Σκίπη ο οποίος δημιούργησε στο πλαίσιο της Νέας Αθηναϊκής Σχολής, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος για την αναφορά σε αυτή τη λογοτεχνική κίνηση του τέλους του 19ου αιώνα. Μπορεί να γίνει αναφορά στην παρακμή του κινήματος του Ρομαντισμού και στις νέες επιρροές από Παρνασσισμό και Συμβολισμό, στη χρήση της δημοτικής, στην άντληση θεματολογίας από την παράδοση και γενικότερα στα πιο αδρά χαρακτηριστικά της Σχολής στην οποία δεσπόζει ο Παλαμάς αλλά περιλαμβάνονται πλείστοι άλλοι μείζονες Έλληνες ποιητές. Οι μαθητές μπορούν να ερευνήσουν εγκυκλοπαιδικά την εμφάνιση και τα χαρακτηριστικά της σχολής, σημαντικούς εκπροσώπους της και αντιπροσωπευτικά έργα τους. Παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την διαδοχή διαφορετικών λογοτεχνικών ρευμάτων στην Ελλάδα καθώς και στην επήρεια που είχαν σε αυτή την διαδοχή τα τεκταινόμενα στον Ευρωπαϊκό πνευματικό χώρο. Εκτός από συνολική εγκυκλοπαιδική διερεύνηση, μπορεί να ακολουθήσει συνεργατική-ομαδική εργασία με κάθε ομάδα να αναλαμβάνει έναν λογοτέχνη που κινείται στο όριο της Σχολής και να αναφέρονται 2-3 αντιπροσωπευτικά έργα του. Παράλληλα προτείνουμε μια από τις ομάδες να αναλάβει έναν σημαντικό εκπρόσωπο της Πρώτης Αθηναϊκής Σχολής και να αντιπαραβάλει 2-3 έργα του ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να διαπιστώσουν μόνοι τους τη διαφορά ύφους και περιεχομένου των δύο διακριτών ρευμάτων.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7017
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία
> Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Συμβολισμός SymbolismΣυμβολισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Συμβολισμός SymbolismΣυμβολισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator