Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Παρρεν Καλλιρροη, Ελληνιδα δημοσιογραφος και φεμινιστρια (1861-1940)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αναπαραγωγή πορτραίτου της Καλλιρόης Παρρέν (το γένος Σιγανού), Ελληνίδας δημοσιογράφου, φεμινίστριας και γενικότερα πολιτικής ακτιβίστριας. Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο (1861), φοίτησε στο σχολείο Σουρμελή, στη Γαλλική Σχολή Καλογραιών του Πειραιά και στο Αρσάκειο. Αρχικά εργάστηκε στην εκπαίδευση. Παντρεύτηκε τον Κωνσταντινουπολίτη Ιωάννη Παρρέν ο οποίος είχε ιδρύσει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Από τον σύζυγό της ενθαρρύνθηκε να ακολουθήσει το επάγγελμα της δημοσιογράφου. Ήταν η πρώτη Ελληνίδα δημοσιογράφος και εκδότρια από το 1887 που εξέδωσε την "Εφημερίδα των Κυριών" που συντασσόταν από γυναίκες και απευθυνόταν σε γυναίκες. Εργάστηκε για την χειραφέτηση των Ελληνίδων τις οποίες εκπροσώπησε σε διάφορα διεθνή συνέδρια. Ίδρυσε κοινωφελή ιδρύματα όπως το "Άσυλο Ανιάτων", την "Ένωση Ελληνίδων" και το περίφημο "Λύκειο Ελληνίδων" που είχε ως πρώτο σκοπό την καταγραφή και διάσωση ελληνικών παραδοσιακών χορών. Συνέβαλε στο να επιτρέπεται η φοίτηση των γυναικών στο πανεπιστήμιο και στην παραχώρηση δικαιώματος ψήφου. Συνέγραψε δοκίμια, μυθιστορήματα και άρθρα τα οποία κατά κανόνα περιστρέφονται γύρω από την χειραφέτηση της γυναίκας. Απεβίωσε το 1940 πριν προλάβει να δει τις Ελληνίδες να ασκούν για πρώτη φορά το δικαίωμα του εκλέγειν (1949). Ίδρυσε το 1911 το "Λύκειο Ελληνίδων". Κύριο σκοπό είχε την καταγραφή και διάσωση των ελληνικών παραδοσιακών χορών. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με το καταστατικό του, σκοποί του είναι “ο μεταξύ γυναικών των γραμμάτων, των επιστημών, των τεχνών, σύνδεσμος προς εξυπηρέτησιν και προστασίαν αυτών και προς αναγέννησιν και διατήρησιν των ελληνικών εθίμων και παραδόσεων …”. Στη διάρκεια της πολυετούς πορείας του και εν μέσω ταραγμένων περιόδων (Βαλκανικοί πόλεμοι, πόλεμος 1940, Κυπριακή κρίση), είχε πολύπλευρη εθνική προσφορά όπως διοργάνωση συσσιτίων, διανομή εφοδίων, επιμορφώσεις, ανθρωπιστική βοήθεια κλπ. Σήμερα αριθμεί 22 τμήματα του κεντρικού Λυκείου στην Αθήνα, 50 παραρτήματα σε όλη την Ελλάδα και 17 γραφεία-Λύκεια στο εξωτερικό τα οποία περιλαμβάνουν περί τα 15.000 μέλη.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει την πρωτοπόρο Ελληνίδα φεμινίστρια Καλλιρρόη Παρρέν, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος για την μελέτη της προσωπικότητας και του έργου της. Στο αντικείμενο της Αγωγής του Πολίτη (αλλά και σε σχετικά μαθήματα στην Ελληνική Γλώσσα) μπορεί να εκπονηθεί συνθετική ερευνητική εργασία σε διαχρονικό και διατοπικό άξονα. Οι μαθητές μπορούν να καταγράψουν την θέση και την εξέλιξη της γυναίκας στην ελληνική κοινωνία σε σχέση με το δικαίωμα στη μόρφωση, στην εργασία, στο εκλέγειν κλπ., από τα χρόνια της αρχαίας Αθήνας και Σπάρτης μέχρι το 1949 όπου για πρώτη φορά στο νέο ελληνικό κράτος τους επετράπη η (περιορισμένη) ψήφος. Άλλη ομάδα εργασίας μπορεί να εξετάσει εκ παραλλήλου την εξέλιξη αυτών των δικαιωμάτων σε σύγχρονες χώρες (έμφαση Ευρώπη) ξεκινώντας από τη Νέα Ζηλανδία όπου φαίνεται ότι για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία (1893) οι γυναίκες κέρδισαν το δικαίωμα καθολικής συμμετοχής σε εκλογές. Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει την πρωτοπόρο Ελληνίδα φεμινίστρια Καλλιρρόη Παρρέν, ιδρύτρια και πρώτη πρόεδρο του Λυκείου Ελληνίδων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος για την μελέτη της ιστορίας και της διαχρονικής προσφοράς αυτού του κοινωφελούς σωματείου. Μπορεί να ερευνηθεί από τους μαθητές η ιστορία του, αρχικά στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ως σημαντικότερου οργανισμού καταγραφής και διάσωσης ελληνικών παραδοσιακών χορών. Στη συνέχεια μπορεί να ερευνηθεί η κοινωνική διάσταση της προσφοράς του. Επέκταση μπορεί να είναι η αναφορά σε παρόμοιους κοινωφελείς οργανισμούς που ιδρύθηκαν μέσω ιδιωτικής πρωτοβουλίας (Άσυλο Ανιάτων, Χαμόγελο του Παιδιού κλπ) και επικουρούν διαχρονικά την κρατική μέριμνα. Τέλος μπορεί να γίνει αναφορά στη σύγχρονη δράση του Λυκείου και οι δυνατότητες που υπάρχουν για συμμετοχή σε αυτό όσων το επιθυμούν. Η δράση αυτή μπορεί να συμπληρωθεί με κλήση κάποιου τοπικού συνεργάτη του Λυκείου για απευθείας συζήτηση και ενημέρωση των μαθητών.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7016
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
> Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator