Το μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να παρουσιαστεί στους μαθητές και τις μαθήτριες χωρίς επεξηγήσεις και να βρουν αυτοί/ες τι είναι ή τι συμβολίζει το καθετί. Καλούνται να αναφέρουν οικόσημα που έχουν πιθανότατα δει κατά τη διάρκεια των επισκέψεών τους ή και να εντοπίσουν στον τόπο τους (τοπική ιστορία). Στα Εικαστικά μπορούν να σχεδιάσουν το δικό τους οικόσημο, αφού εντοπίσουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της οικογένειά τους. Στη συνέχεια εξηγούν στην τάξη τι συμβολίζει καθετί και γιατί το επέλεξαν. Σε διαθεματική επέκταση θα μπορούσαν στο μάθημα της Γλώσσας να ασχοληθούν με την ετυμολογία και τις οικογένειες των λέξεων "έμβλημα", "οικόσημο", "εθνόσημο", "θυρεός". Οι μεγαλύτεροι μαθητές μπορούν να ασχοληθούν και με την "εραλδική".