Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση στο μάθημα της Ιστορίας για να γνωρίσουν οι μαθητές τον πρώτο Κυβερνήτη και θεμελιωτή του ελληνικού κράτους μετά την επανάσταση του 1821. Να εστιάσουν στην ηγετική του προσωπικότητα, στις διπλωματικές, πολιτικές και οργανωτικές του ικανότητες. Παράλληλα να γνωρίσουν την κατάσταση που επικρατούσε στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος, στη διοίκηση, οικονομία και στην κοινωνία. Μπορεί ο εκπαιδευτικός να δώσει έμφαση στη δολοφονία του Καποδίστρια, να αναρωτηθούν και να αναζητήσουν οι μαθητές τα αίτια, να συζητήσουν τις συνθήκες που επικρατούσαν και τις αντιπαραθέσεις μεταξύ των ελλήνων, το ρόλο που διαδραμάτισαν οι Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής και να διατυπώσουν τις απόψεις και τις κρίσεις τους μέσα σ΄ένα γόνιμο διάλογο στην ολομέλεια.