Ιωαννης Καποδιστριας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ελαιογραφία που απεικονίζει τον Ιωάννη Καποδίστρια Έλληνα διπλωμάτη και πολιτικό που διετέλεσε πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας και θεμελιωτής του σύγχρονου Ελληνικού κράτους. Το 1817 συμβάλλει στη δημιουργία του ομοσπονδιακού συστήματος της Ελβετίας(Καντόναι). Ως υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας υποστήριξε παρασκηνιακά ενώπιον της "Ιεράς Συμμαχίας" τον αγώνα των Ελλήνων για ανεξαρτησία. Γι αυτό τον λόγο διαφώνησε με το Τσάρο και αναγκάστηκε σε παραίτηση.Παρ' όλα αυτά αρνήθηκε να αναλάβει την αρχηγία της Φιλικής Εταιρίας πιστεύοντας ότι οι συνθήκες δεν ήταν οι καταλληλότερες εξ΄αιτίας των συμφερόντων των Μεγάλων Δυνάμεων εκείνης της εποχής. Ως πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας επιδόθηκε στη δημιουργία κράτους εκ του μηδενός βάζοντας τα θεμέλια στη διοίκηση, στην άμυνα, στην εκπαίδευση, στη δικαιοσύνη και στην οικονομία. Αναδιοργάνωσε τις ένοπλες δυνάμεις δημιουργώντας τακτικό στρατό. Ίδρυσε το Εθνικό Νομισματοκοπείο και καθιέρωσε τον φοίνικα ως εθνικό νόμισμα. Κατασκεύασε νέα σχολεία και εισήγαγε την αλληλοδιδακτική μέθοδο. Έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη γεωργία ιδρύοντας τη Γεωργική σχολή της Τίρυνθας και εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας.Ως Κυβερνήτης της Ελλάδος αρνήθηκε να δεχθεί μισθό και διέθεσε όλη του την περιουσία για τις ανάγκες του κράτους.Οι πολιτικές κινήσεις του Καποδίστρια και ο απολυταρχικός τρόπος διοίκησης που εφάρμοσε προκάλεσαν τη δυσαρέσκεια οργανωμένων ομάδων που θίγονταν τα συμφέροντά τους με αποτέλεσμα τη δολοφονία του το 1831.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η λιθογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως έναυσμα για τη δημιουργία δράσεων ομαδοσυνεργατικού και διερευνητικού χαρακτήρα όπως: Η συμβολή του στο διαχωρισμό της Ελβετίας σε σε 19 αυτόνομα κρατίδια, τα καντόνια και στη διαμόρφωση του Ελβετικού συντάγματος και της Ελβετικής ουδετερότητας. Ο ορισμός του ως υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας και η παρασκηνιακή δράση του για τον αγώνα των Ελλήνων μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δραστηριότητες που σκοπέυουν στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας και τον συσχετισμό των συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων εκείνης της εποχής. Η διερεύνηση των λόγων που τον ώθησαν να αρνηθεί την ηγεσία της Φιλικής Εταιρείας. Το ενδιαφέρον του για την εκπαίδευση μπορεί να γίνει αφορμή για δράστηριότητες που θα έχουν ως στόχο τους τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιήθηκαν οι πρωτοβουλίες του, η ανάλυση της αλληλοδιδακτικής μεθόδου και η αναγκαιότητα εφαρμογής της κάτω από τις αντίξοες και δύσκολες συνθήκες εκείνης της εποχής. Οι μαθητές/τριες χρησιμοποιώντας διάφορες πηγές από το διαδίκτυο μπορούν να αξιολογήσουν τα μέτρα που πήρε για την ανόρθωση της οικονομίας και για την άμυνα της χώρας. Επίσης στη διερεύνηση πηγών που να αναφέρονται στις διπλωματικές κινήσεις που έκανε για να αυξήσει τα όρια του Ελληνικού κράτους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2252
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ