Οι μαθητές ασκούνται στην παρατήρηση της εικόνας, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες και αντλούν πληροφορίες για τη μορφή του Ρήγα. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης. Μέσα από το πορτραίτο εκτός από τη μορφή του μεγάλου πολιτικού στοχαστή και συγγραφέα, οι μαθητές μπορούν να προσεγγίσουν τον τρόπο ενδυμασίας, αλλά και την τεχνοτροπία του λιθογραφικού πορτραίτου στην αντίστοιχη χρονική περίοδο.