Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως εποπτικό υλικό στο πλαίσιο άμεσης διδασκαλίας, για να γνωρίσουν οι μικροί μαθητές την προσωπογραφία του Δημοσθένη Βουτυρά στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Ο μαθητής γνωρίζει το Δημοσθένη Βουτυρά και προτρέπεται να παρατηρήσει και να διερευνήσει, διαισθητικά στην αρχή, πληροφορίες για τη ζωή, τη δράση και τις επιρροές του πεζογράφου όπως αυτές αναδύονται από το πορτραίτο. Εναλλακτικά το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους μεγαλύτερους μαθητές με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ως ιστορική πηγή, στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης σε project στην Ευέλικτη Ζώνη στο Δημοτικό και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο / Λύκειο. Μέσα από το πορτραίτο εκτός από τη μορφή του σπουδαίου πεζογράφου – διηγηματογράφου οι μαθητές μπορούν να παρατηρήσουν και να σχολιάσουν την τεχνοτροπία του φωτογραφικού πορτραίτου στην αντίστοιχη χρονική περίοδο. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης. Εναλλακτικά, μπορεί να κάνει επίδειξη με στόχο να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες και να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη. Στη συνέχεια, μπορεί να αναθέσει στους μαθητές συνεργατικές εργασίες που απαιτούν την αναζήτηση πρόσθετου υλικού και πληροφοριών από πηγές στο Διαδίκτυο.