Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Ο εκπαιδευτικός παροτρύνει τους μαθητές να αναγνωρίσουν το εικονιζόμενο αντικείμενο. Με τη βοήθειά του, αν χρειαστεί, αναγνωρίζεται ότι πρόκειται για τμήμα σαμαριού. Στη συνέχεια οι μαθητές, ομαδοσυνεργατικά, αναλαμβάνουν να μελετήσουν διαφορές πτυχές που άπτονται του εικονιζόμενου αντικειμένου. Για παράδειγμα, μια ομάδα ασχολείται με το επάγγελμα του σαγματοποιού και την πορεία του στο χρόνο, μια άλλη ομάδα μελετά το επάγγελμα σε σχέση με την μετεξέλιξη της οικονομίας στην Ελλάδα τον περασμένο αιώνα, μια άλλη ομάδα αναζητεί σχέσεις μεταξύ της μετακίνησης του πληθυσμού, μετανάστευση και αστυφιλία, με την ακμή και την παρακμή του συγκεκριμένου επαγγέλματος κ.ο.κ. Αφού ολοκληρωθεί η εργασία όλων των ομάδων τα αποτελέσματα παρουσιάζονται στην ολομέλεια και, συνθετικά, παράγεται υλικό, φωτογραφίες και κείμενα, το οποίο αναρτάται στην ιστοσελίδα του Σχολείου και καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες πλευρές του υπό εξέταση θέματος.