Σαμαροποιια - Λεμπεσης Ιωαννης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία απεικονίζει το υπόστρωμα ενός σαμαριού που κατασκευάζεται στη Σίφνο από τη σαμαροποιία του Ιωάννη Λεμπέση. Η σαμαροποιία αποτέλεσε σημαντική παράμετρο ανάπτυξης της αγροτικής Ελλάδας μέχρι και τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Σε ορισμένες μάλιστα περιοχές της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας που η χρήση μηχανημάτων ήταν δύσκολη λόγω έλλειψης υποδομών, όπως αγροτικών δρόμων, η χρήση των υποζυγίων έφθασε μέχρι και τα τέλη του περασμένου αιώνα. Σήμερα τα υποζύγια χρησιμοποιούνται περισσότερο ως τουριστικό αξιοθέατο και λιγότερο ως κύριο μέσο μεταφοράς ανθρώπων και προϊόντων. Η τέχνη της σαμαροποιίας αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της μεταβολής του οικονομικού και παραγωγικού μοντέλου της πατρίδας μας. Από την απόλυτη και καθ' ολοκληρία κυριαρχία της τους περασμένους αιώνες περάσαμε στον παραγκωνισμό της αφού οι μηχανές αντικατέστησαν τα υποζύγια.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Ο εκπαιδευτικός παροτρύνει τους μαθητές να αναγνωρίσουν το εικονιζόμενο αντικείμενο. Με τη βοήθειά του, αν χρειαστεί, αναγνωρίζεται ότι πρόκειται για τμήμα σαμαριού. Στη συνέχεια οι μαθητές, ομαδοσυνεργατικά, αναλαμβάνουν να μελετήσουν διαφορές πτυχές που άπτονται του εικονιζόμενου αντικειμένου. Για παράδειγμα, μια ομάδα ασχολείται με το επάγγελμα του σαγματοποιού και την πορεία του στο χρόνο, μια άλλη ομάδα μελετά το επάγγελμα σε σχέση με την μετεξέλιξη της οικονομίας στην Ελλάδα τον περασμένο αιώνα, μια άλλη ομάδα αναζητεί σχέσεις μεταξύ της μετακίνησης του πληθυσμού, μετανάστευση και αστυφιλία, με την ακμή και την παρακμή του συγκεκριμένου επαγγέλματος κ.ο.κ. Αφού ολοκληρωθεί η εργασία όλων των ομάδων τα αποτελέσματα παρουσιάζονται στην ολομέλεια και, συνθετικά, παράγεται υλικό, φωτογραφίες και κείμενα, το οποίο αναρτάται στην ιστοσελίδα του Σχολείου και καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες πλευρές του υπό εξέταση θέματος.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2905
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ