Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους/στις εκπαιδευόμενους/ες μια κατάσταση με τα ονόματα των Αγίων Αναργύρων και τους εξηγεί ποιοι είναι αυτοί οι άγιοι και τι είναι αυτό που τους χαρακτηρίζει. Τους ζητά να κυκλώσουν δυο ονόματα, αυτό του Αγίου Παντελεήμονα και αυτό του Αγίου Ερμολάου. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα, εμφανίζει τα συγκεκριμένα έργα τέχνης, δηλαδή τις αγιογραφίες του Αγίου Παντελεήμονα και του Αγίου Ερμολάου. Στη συνέχεια ο/η εκπαιδευτικός χωρίζει τους/τις μαθητές/τριες σε ομάδες και τους ζητά να γράψουν σκέψεις και βιώματα για τον εθελοντισμό και την προσφορά στο συνάνθρωπο. Οι ομάδες καταθέτουν στην ολομέλεια τις σκέψεις τους και συζητούν για τις ανάγκες των σύγχρονων ανθρώπων. Αμέσως μετά ο/η εκπαιδευτικός αφού παρουσιάσει το βιογραφικό των Αγίων, εστιάζει σε όσα τους συνέδεσαν και συγκεκριμένα στην κοινή τους ιατρική ιδιότητα, καθώς στη σχέση δασκάλου και μαθητή αναφορικά με τη χριστιανική πίστη και στο μαρτυρικό θάνατο του ενός που προηγήθηκε του άλλου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο Άγιος Ερμόλαος είναι πολιούχος Άγιος στο χωριό Παλαιόκηπος της Λέσβου και ο Άγιος Παντελεήμονας είναι πολιούχος Άγιος της Τήλου. Γίνεται σημασιολογική ανάλυση της έννοιας πολιούχος (προστάτης). Η ορθόδοξη εκκλησία τιμά τον Άγιο Ερμόλαο στις 26 Ιουλίου και τον Άγιο Παντελεήμονα στις 27 Ιουλίου, δηλαδή με μια μέρα διαφορά και είναι προφανής αυτή η επιλογή. Το επόμενο θέμα μπορούν να αποτελέσουν τα πανηγύρια που γίνονται προς τιμή των Αγίων. Οι μαθητές/τριες καταθέτουν τα βιώματα που έχουν αποκομίσει από τα κατά τόπους πανηγύρια. Μεταφέρουν τα χρώματα, τους ήχους, την επικοινωνία, τη συνάντηση, τις γεύσεις, τη μουσική και τα συναισθήματα που τους έχουν δημιουργηθεί σε ανάλογα πανηγύρια. Γίνεται αναφορά στα ήθη και τα έθιμα που ενίοτε διαφέρουν, ανάλογα με την περιοχή και τον Άγιο που τιμάται. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, η ομάδα των μαθητών/τριών μπορεί να επισκεφτεί το εργαστήρι ενός αγιογράφου, να συζητήσει μαζί του και να εντοπίσει την ιδιαίτερη τεχνοτροπία και τα χρώματα που κυριαρχούν στην αγιογραφία. Αργότερα οι μαθητές/τριες μπορούν να εργαστούν στο πρόγραμμα RNA (Revelation Natural Art), και να γεμίσουν με χρώμα το περίγραμμα μιας αγιογραφίας που τους έχει ετοιμάσει ο/η εκπαιδευτικός. Συγκρίνουν τις διαφορετικές χρωματικές επιλογές.