Δημητρης Πικιωνης Οικια Γκαρη στο Ψυχικο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η οικία Γκαρή στο Ψυχικό κατασκευάστηκε το 1934 από τον αρχιτέκτονα και ακαδημαικό Δημήτρη Πικιώνη. Ο Πικιώνης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1887 και οι γονείς του είχαν καταγωγή από τη Χίο. Ήταν μαθητής του Κωνσταντίνου Παρθένη και σπουδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών Πολιτικός Μηχανικός. Συνέχισε τις σπουδές του στο Μόναχο και στη συνέχεια στο Παρίσι. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του σημαντική ήταν και η επιρροή του Αναστάσιου Ορλάνδου, του Giorgio de Chirico, του Περικλή Γιαννόπουλου και του Γιώργου Μπουζιάνη. Σε μια εποχή που στην Ελλάδα, μαζί με το μοντέρνο κίνημα, η κτηριολογία ήρθε να αντικαταστήσει την αρχιτεκτονική, το αρχιτεκτονικό έργο του Δημήτρη Πικιώνη καταφέρνει να συνδυάζει την καλλιτεχνική δημιουργία και το φιλοσοφικό στοχασμό, την Ιστορία, την παράδοση και ταυτόχρονα το νεωτερισμό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία που βλέπουμε είναι ασπρόμαυρη και και αναπαριστά το χώλ της οικίας Γκαρή. Οι μαθητές στο μάθημα των Εικαστικών στη Β’ και στη Γ’ Γυμνασίου προτείνεται να κάνουν οπτική ανάλυση στη φωτογραφία από το εσωτερικό του σπιτιού της οικίας Γκαρή, να παρατηρήσουν τα αντικείμενα μέσα στο σπίτι, αλλά και τον τρόπο που ο αρχιτέκτονας διακόσμησε το εσωτερικού του σπιτιού. Επίσης, είναι σημαντικό να διερευνήσουν το έργο του αλλά και τις επιρροές που έχει δεχτεί και να το συγκρίνουν με το έργο άλλων Αρχιτεκτόνων Ελλήνων και ξένων της ίδιας εποχής. Παράλληλα, στο μάθημα της Τεχνολογίας σε συνεργασία με το μάθημα των Εικαστικών, οι μαθητές μπορούν ομαδικά να κατασκευάσουν μια μακέτα της οικίας Γκαρή, αλλά και να ασχοληθούν με τη φωτογράφιση κτιρίων της περιοχής τους, εσωτερικά και εξωτερικά. Ο /Η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να διοργανώσει μια εκπαιδευτική περιήγηση σε κτίρια που έχει φτιάξει ο Πικιώνης να χωρίσει τους μαθητές σε ομάδες εργασίας, άλλοι να φωτογραφίζουν και άλλοι να σχεδιάζουν. Στη Γ’ Λυκείου στο μάθημα επιλογής "Γραμμικό Σχέδιο" οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν ένα έργο του Πικιώνη και να το μελετήσουν σχεδιαστικά, όπως την οικία Γκαρή στο Ψυχικό. Επίσης είναι σημαντικό να διερευνήσουν τα πρόσωπα που επηρέασαν τον καλλιτέχνη - αρχιτέκτονα, όπως το ζωγράφο Μπουζιάνη κ.ά.. Στο μάθημα της Ιστορίας ο/η καθηγήτρια θα μπορούσε να προτείνει στους μαθητές να διερευνήσουν την εποχή που έζησε ο Πικιώνης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6770
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Σχεδίαση DrawingΣχεδίαση > Σχεδίαση όψεων Drawing of viewsΣχεδίαση όψεων
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες Audiovisual ArtsΟπτικοακουστικές Τέχνες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ