Το (ΜΑ) παρέχει στον εκπαιδευτικό υλικό μέσα από το οποίο οι μαθητές μπορούν να προσανατολιστούν ιστορικά και γεωγραφικά στο συγκεκριμένο χώρο και στο ευρύτερο περιβάλλον αλλά και να περιγράφουν και να επιχειρούν να ερμηνεύουν τις μεταβολές του ανθρώπου (βιολογική εξέλιξη) και του περιβάλλοντός του στην πορεία του χρόνου. Επίσης οι μαθητές μπορούν να αναγνωρίσουν τη σημασία της ιστορίας της πλατείας και να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που υπήρχαν και υπάρχουν και να συνεργαστούν για την αντιµετώπισή τους, όπου είναι δυνατό. Δραστηριότητες που ενδεικτικά αναφέρονται είναι: • Οι μαθητές ερευνούν και παρουσιάζουν µε λίγα λόγια τα σπουδαιότερα γεγονότα που σχετίζονται με την ιστορία της πλατείας. • Συζητούν για την κατασκευή και λειτουργία αλλά και τη σημασία διάσωσης και διατήρησης των γύρω κτηρίων της πλατείας. • Συζητούν και πραγματοποιούν επίσκεψη στον συγκεκριμένο χώρο με σκοπό την εκ του σύνεγγυς γνωριμία με την σημερινή εικόνα της πλατείας. • Συμπληρώνουν χάρτες, λεξιλογικές ασκήσεις, ακροστιχίδες, σταυρόλεξα, αντιστοιχίσεις, ασκήσεις σωστού - λάθους, ανακεφαλαιωτικά κείμενα, λεξιλογικές ασκήσεις, πίνακες διπλής εισόδου κτλ. (Γεωγραφία, Γλώσσα, κ λ.π.). • Δημιουργούν έναν ¨τουριστικό οδηγό¨ με περιεχόμενο αναφοράς την ίδια την πλατεία. Για τους μεγαλύτερους μαθητές προτείνεται επίσης : • Σχέδιο εργασίας µε θέμα: ¨ Η πλατεία Συντάγματος. ¨ Οι μαθητές πραγματοποιούν επισκέψεις, παρατηρούν, καταγράφουν, φωτογραφίζουν, αναπαριστούν εικαστικά, περιγράφουν γραπτά ή προφορικά και επεξεργάζονται ιστορικά το σχετικό θέμα .