Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Γυναικες στη Ζιτσα Ιωαννινων 1945-1946
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το έργο είναι ασπρόμαυρο αρνητικό. Δημιουργός του είναι η Βούλα Παπαϊωάννου, η οποία γεννήθηκε το 1898 στη Λαμία. Ασχολήθηκε με τη φωτογραφία και αποτύπωσε τη βαναυσότητα του πολέμου του 1940, ενώ μεταπολεμικά τις συνθήκες ζωής ανθρώπων της υπαίθρου. Το 1962 της απονεμήθηκε ο τιμητικός τίτλος Artisti. Η Ζίτσα είναι ημιορεινό ηπειρωτικό χωριό του νομού Ιωαννίνων, κτισμένο σε υψόμετρο 680 μ. Απέχει 25 χλμ. από τα Ιωάννινα και απελευθερώθηκε από τους Τούρκους μαζί μ' αυτά, το 1913. Συμμετείχε ενεργά στην Εθνική Αντίσταση(1941-45) μέσω της οργάνωσης ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Μεταπολεμικά, η φυλλοξήρα νόσησε τα αμπέλια της, που στήριζαν την οικονομία πολλών οικογενειών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλοί κάτοικοι να μεταναστεύσουν. Σήμερα, ως κεφαλοχώρι περιοχής δυτικά των Ιωαννίνων, φημίζεται για το κρασί της. Επίσης, η οικονομία της στηρίζεται στην κτηνοτροφία και στην εξόρυξη μαρμάρων. Οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν την παραδοσιακή ηπειρωτική αρχιτεκτονική, με τα πετρόκτιστα σπίτια, τις κεραμοσκεπές και τα πέτρινα γραφικά καλντερίμια.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει το συγκεκριμένο έργο στο διαδραστικό πίνακα ή με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα και αναφέρει το είδος του έργου, καθώς και τη χρονολογία λήψης του. Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια και αναφέρονται απόψεις για τη θέση των γυναικών της Ηπείρου στο πέρασμα των χρόνων, την ενεργή της δράση σε συνθήκες πολέμου αλλά στις δύσκολες συνθήκες που ακολούθησαν μετά τον πόλεμο, καθώς και για τις σύγχρονες Ηπειρώτισσες. Εξαίρεται η ψυχική τους δύναμη να στέκονται στο ύψος των δυσκολιών και να φέρονται ανάλογα με τις ανάγκες των περιστάσεων. Η μεταφορά των οικοδομικών υλικών με τα χέρια τους, αποδεικνύει τη συνεργασία, την εργατικότητα και τη στήριξη που παρείχαν και εξακολουθούν να προσφέρουν στην οικογένεια και στην κοινωνία. Στον διαδραστικό πίνακα ή με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα, προβάλλονται πετρόκτιστα παραδοσιακά σπίτια και σοκάκια, παραδοσιακές γειτονιές κτισμένες στα πρότυπα της ηπειρωτικής αρχιτεκτονικής. Μια ομάδα μαθητών αναλαμβάνει να εκτυπώσει στοιχεία της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής του χωριού Ζίτσα και να δημιουργήσει ανάλογο ταμπλό. Οι υπόλοιποι μαθητές/τριες, βρίσκουν στοιχεία για τα πετρόκτιστα σπίτα με τις πέτρινες κεραμοσκεπές και τις τοξωτές καμάρες (την μόνωση στον ήχο, τη θερμοκρασία και τις καιρικές συνθήκες, την εναρμόνιση με το περιβάλλον και τη φιλικότητα και αγνότητα των υλικών). Στο μάθημα των Εικαστικών, μπορούν να δημιουργήσουν σε μακέτα έναν παραδοσιακό οικισμό, στα πρότυπα της ηπειρωτικής αρχιτεκτονικής. Η συνεργασία των γυναικών σε δύσκολους καιρούς, όταν δε διστάζουν να εργαστούν σκληρά για να καλύψουν τις ανάγκες της οικογένειας, καθώς και η συνεργασία μεταξύ τους, μπορεί να γίνει αντικείμενο συζήτησης στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής. Αφορμή για τη συζήτηση αυτή γίνεται το συγκεκριμένο αρνητικό, όπου οι γυναίκες μεταφέρουν από χέρι σε χέρι τα οικοδομικά υλικά, για να βοηθήσουν η μια την άλλη και όλες μαζί, να κτίσουν τα κατεστραμμένα από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο σπίτια τους. Κάτι ανάλογο συνέβαινε σε καιρούς ανέχειας για το κτίσιμο σχολείων. Ο εθελοντισμός και η εθελοντική προσφορά, γίνονται στήριγμα της κοινωνίας. Όταν υπάρχει έλλειψη χρημάτων, το πλεόνασμα της ψυχής των ανθρώπων και το φιλότιμο βρίσκουν τη θέση τους.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5961
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
> Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Παγκόσμιος Ιστός World Wide WebΠαγκόσμιος Ιστός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Παγκόσμιος Ιστός World Wide WebΠαγκόσμιος Ιστός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator