Ολυμπια: Ο ναος της Ήρας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αφορά στο Ναό της Ήρας στην Ολυμπία, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από το 1989. Ήταν κτισμένος στη βορειοδυτική γωνία του ιερού χώρου της Άλτεως, στους νότιους πρόποδες του Κρονίου λόφου. Ο ναός είναι ρυθμού δωρικού, περίπτερος με 6 κίονες στις στενές πλευρές του και 16 στις μακριές και αποτελεί ένα από τα αρχαιότερα δείγματα ναοδομίας στην Ελλάδα. Φαίνεται τμήμα της ανατολικής πρόσοψης, δύο κίονες, τμήμα των θεμελίων και του κατώτερου μέρους των κιόνων. Μπροστά από το ναό υπάρχει ο βωμός όπου γίνεται η αφή της Ολυμπιακής φλόγας για τους Σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η φωτογραφία ανήκει στη φωτογράφο Βούλα Παπαϊωάννου (1908 μ.Χ. – 2004 μ.Χ.). Ασχολήθηκε πολύ επιτυχημένα με λήψεις τοπίου, μνημείων και αρχαιολογικών εκθεμάτων ιδιαίτερα στην αρχή της μύησής της στην τέχνη της φωτογραφίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Η συγκεκριμένη εικόνα αποτελεί εποπτικό υλικό σε θέματα διδασκαλίας σχετικά με την Τέχνη αλλά και τη λατρεία κατά τα Αρχαία χρόνια στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας. Οι μαθητές μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες καλούνται να αναζητήσουν τα ιδιαίτερα στοιχεία της Ναοδομίας της εποχής. Σε επέκταση οι μαθητές μπορούν να ερευνήσουν για την τέχνη και τη θρησκευτική ζωή. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Πολιτιστική κληρονομιά να εντοπίσουν τα στοιχεία που συνέβαλαν ώστε ο χώρος να ενταχθεί στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και να αναζητήσουν επιπλέον τρόπους για την προβολή του. Στην Αισθητική Αγωγή προτείνεται να ασχοληθούν με την τέχνη της Φωτογραφίας και το ρόλο της στην επικοινωνία και την ενημέρωση. Στη Φυσική Αγωγή να συζητήσουν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες κατά την Αρχαιότητα αλλά και στη Σύγχρονη εποχή, να ετοιμάσουν παρουσιάσεις για το τελετουργικό των Αγώνων, να δραματοποιήσουν την τελετή Αφής της ιερής φλόγας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5475
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες Audiovisual ArtsΟπτικοακουστικές Τέχνες
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Αθλητικές - Θεματικές Εκδηλώσεις Sports - Thematic EventsΑθλητικές - Θεματικές Εκδηλώσεις > Αθλητικές εκδηλώσεις Sporting eventsΑθλητικές εκδηλώσεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ