Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες τη φωτογραφία και τη συσχετίζουν με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Παρατηρώντας προσεχτικά το πυροβόλο συζητούν για το όπλο το οποίο χειρίζονταν οι στρατιώτες και την σπουδαιότητά του εκείνα τα χρόνια. Επιπλέον, προσέχοντας τους στρατιώτες σε μια στιγμή διαλείμματος αναδεικνύουν τους τρόπους με τους οποίους ξεκουράζονταν και προετοιμάζονταν για δράση. Με αφορμή την εικόνα με το πυροβόλο αναζητούν κι άλλα όπλα που χρησιμοποιούσαν οι Έλληνες την εποχή του Α΄ Βαλκανικού πολέμου. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, οργανώνεται μια επίσκεψη σε ένα πολεμικό μουσείο. Θα είχε ενδιαφέρον αν, σε ένα σχέδιο εργασίας, κατέγραφαν σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους τα όπλα που χρησιμοποιούσαν οι Έλληνες στον πόλεμο. Αναζητούν πληροφορίες για τον Α΄ Βαλκανικό πόλεμο αλλά και την απελευθέρωση των Ιωαννίνων και της Ηπείρου. Εργαζόμενοι ομαδικά, οι μαθητές, προετοιμάζουν και παρουσιάζουν την απελευθέρωση της Ηπείρου από την Οθωμανική αυτοκρατορία. Θα μπορούσαν ακόμα, σε ένα σχέδιο εργασίας, να ασχοληθούν με την απελευθέρωση διαφορετικών περιοχών της Ελλάδας από τους Οθωμανούς. Παρατηρώντας με προσοχή την φωτογραφία συζητούν για τη δύναμη της εικόνας αλλά και την πρόθεση του φωτογράφου. Με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού συζητούν τρόπους με τους οποίους θα αξιοποιούσαν οι μαθητές τη δύναμη της φωτογραφίας.