Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν στοιχεία από τη καθημερινότητα των ανθρώπων στο νησί, τη σχέση τους με το περιβάλλον. Μπορούν επίσης να αναζητήσουν φωτογραφίες της περιοχής σήμερα και να καταγράψουν τις αλλαγές στο τοπίο και να τις συσχετίσουν με διαφοροποιήσεις στη ζωή των ανθρώπων. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση καλούνται να συγκεντρώσουν στοιχεία για το γάιδαρο και τη ζωή του, την αξιοποίησή του ως μέσο μεταφοράς της εποχής. Να συγκρίνουν τα σημερινά μεταφορικά μέσα με τα μέσα μεταφοράς εκείνης της εποχής και να οδηγηθούν σε συμπεράσματα για το περιβάλλον. Στα Θρησκευτικά μπορούν να συζητήσουν για τα μοναστήρια, να αναζητήσουν μοναστήρια στην Ελλάδα ή και σε άλλες χώρες, να βρουν ομοιότητες και διαφορές. Επίσης μπορούν να προβληματιστούν για το μοναστικό βίο. Στην Αισθητική Αγωγή – Φωτογραφία προτείνεται οι μεγαλύτεροι μαθητές να ασχοληθούν με τη φωτογραφία – είδη, τεχνικές λήψης κ.α.