Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις, οι μαθητές καλούνται να συζητήσουν τις αλλαγές στον τόπο και τη ζωή των ανθρώπων από την εποχή της φωτογραφίας μέχρι σήμερα. Καλό θα ήταν να ερευνήσουν για σύγχρονες φωτογραφίες των περιοχών (Δήλος και Κάλυμνος) να κάνουν συγκρίσεις (τι άλλαξε, τι παρέμεινε ίδιο) και να οδηγηθούν σε συμπεράσματα (Δήλος : Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από το 1990, Κάλυμνος: Νησί με μόνιμο πληθυσμό, σπογγαλιεία, μετανάστευση, κ.ά.) στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αλλά και της Τοπικής Ιστορίας. Επίσης, να ερευνήσουν για το παραδοσιακό επάγγελμα του σφουγγαρά, την εξέλιξή του στο πέρασμα του χρόνου, τη σύνδεσή του με την ανάπτυξη του τόπου και να ετοιμάσουν σχετικές παρουσιάσεις. Στην Αγωγή Υγείας καλούνται να καταγράψουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σφουγγαράδες και τους τρόπους αντιμετώπισης. Μπορούν να καταγράψουν κι άλλα επικίνδυνα επαγγέλματα και τους τρόπους προστασίας. Στη Γεωγραφία προτείνεται οι μαθητές να ερευνήσουν τη ζωή στο βυθό και να μελετήσουν για το είδος των σφουγγαριών, να καταγράψουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, την επεξεργασία τους κ.ά. Στην Αισθητική Αγωγή προτείνεται να ασχοληθούν με την τέχνη της φωτογραφίας (είδη, τεχνικές λήψης κ.ά.).