Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Ιστορικος Χαρτης της Σαλαμινας με τη θεση των πλοιων κατα τη ναυμαχια του 480 π.Χ.
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Περιλαμβάνεται στο έργο του Γάλλου λογίου Jean Jacques Barthélemy με τίτλο ''Ταξίδι του νεαρού Ανάχαρση στην Ελλάδα'' (Voyage du jeune Anacharsis en Grèce). Πρόκειται για μυθιστόρημα (πρώτη έκδοση 1788) που γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία και είχε ως θέμα την περιήγηση του νεαρού Ανάχαρση στην Ελλάδα στα τέλη του 4ου π.Χ. Στην αφήγηση ωστόσο γίνονται αναδρομές σε παλαιότερα χρόνια όπως στους Περσικούς Πολέμους του 5ου αιώνα π.Χ. Ο παραπάνω χάρτης, που βασίζεται στα πιο πρόσφατα πορίσματα της χαρτογραφικής επιστήμης της εποχής, απεικονίζει τον κόλπο της Ελευσίνας με τη Σαλαμίνα και τις γύρω περιοχές, προκειμένου να κατατοπιστούν οι αναγνώστες του έργου. Τα γεωφυσικά στοιχεία έχουν τις αρχαιοελληνικές ονομασίες, όπως φυσικά και το σύνολο των πόλεων και των οικισμών που καταγράφονται στο χάρτη. Επίσης, διακρίνονται οι θέσεις των πλοίων στα δύο στόμια του κόλπου όπως αυτά ήταν σε παράταξη λίγο πριν από την καθοριστική για την Ελλάδα ναυμαχία της Σαλαμίνας το 480 π.Χ. Το έργο του Barthélemy κέντρισε το ενδιαφέρον του ευρωπαϊκού αναγνωστικού κοινού για την Ελλάδα και τον ελληνικό πολιτισμό και βοήθησε στην ανάπτυξη του φιλελληνικού κινήματος που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή έκβαση της ελληνικής επανάστασης. Μεταφράστηκε στα ελληνικά από τον Ρήγα Φεραίο.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αξιοποιείται σε μια προσέγγιση που συνδυάζει διδακτικά τις ιστορικές μάχες των Ελλήνων με τους Πέρσες στις αρχές του 5ου αιώνα π.Χ με το ιστορικό γεγονός της ανάπτυξης του φιλελληνικού κινήματος στους νεότερους χρόνους. Επίσης μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη του επιπέδου της αρχαιογνωσίας των μαθητών στο πλαίσιο μαθημάτων που επικεντρώνονται σε σημαντικούς τόπους της αρχαίας Ελλάδας, όπως η Αττική και ο Αργοσαρωνικός. Ο διδάσκων προβάλλει το χάρτη στην τάξη και οι μαθητές αφενός μπορούν να εκτιμήσουν σε αντιπαραβολή με σύγχρονους χάρτες ή το πρόγραμμα Google Earth την ακρίβεια και την πρόοδο της χαρτογραφικής επιστήμης στα τέλη του 18ου αιώνα, αφετέρου να εντοπίσουν την παράταξη των πλοίων στα δύο στόμια του κόλπου και να συζητήσουν κατά πόσο η θέση αυτή συνετέλεσε αποφασιστικά στην νίκη του ελληνικού στόλου. Μια ομάδα μαθητών μπορεί να αναλάβει μια εργασία-Project όπου, εστιάζοντας στο πληροφοριακό υλικό που αποκομίζεται από το εν λόγω μαθησιακό αντικείμενο, θα μεταφράσει τα μικρά γαλλικά κείμενα που αναγράφονται, θα συντάξει ένα κατάλογο με όλα τα αρχαιοελληνικά ονόματα γεωφυσικών στοιχείων (όρη, πεδιάδες) καθώς και πόλεων και οικισμών που περιλαμβάνονται, αναζητώντας περαιτέρω πληροφορίες για αυτά, και θα αναζητήσει στην έκδοση του Barthélemy το λειτουργικό ρόλο του παραπάνω χάρτη στην πλοκή του μυθιστορήματος καθώς και τη συμβολή όλου του έργου στην πρόκληση του ενδιαφέροντος του ευρωπαϊκού αναγνωστικού κοινού για την ιστορία και τον πολιτισμό της αρχαίας Ελλάδας.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6446
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.)
> Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διαπολιτισμικές ανταλλαγές Intercultural exchangesΔιαπολιτισμικές ανταλλαγές
Γαλλικά FrenchΓαλλικά > Γενικές ικανότητες/δεξιότητες General Competencies / skillsΓενικές ικανότητες/δεξιότητες > Κοινωνικο-πολιτισμικές γνώσεις Socio-cultural knowledgeΚοινωνικο-πολιτισμικές γνώσεις
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διαπολιτισμικές ανταλλαγές Intercultural exchangesΔιαπολιτισμικές ανταλλαγές
Γαλλικά FrenchΓαλλικά > Γενικές ικανότητες/δεξιότητες General Competencies / skillsΓενικές ικανότητες/δεξιότητες > Κοινωνικο-πολιτισμικές γνώσεις Socio-cultural knowledgeΚοινωνικο-πολιτισμικές γνώσεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator