Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Ιστορικος Χαρτης του Ελλησποντου και μερους της Τρωαδας με αρχαια τοπωνυμια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Περιλαμβάνεται στο έργο του Γάλλου ελληνολάτρη και λογίου αββά Barthélemy (1716-1795) με τίτλο ''Ταξίδι του νεαρού Ανάχαρση στην Ελλάδα'' (Voyage du jeune Anacharsis en Grèce). Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα (πρώτη έκδοση 1788) που γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία και είχε ως θέμα τις περιηγήσεις του νεαρού Ανάχαρση με σκοπό την απόκτηση σοφίας στην Ελλάδα στα τέλη του 4ου π.Χ. Η έκδοση είναι εμπλουτισμένη με αρκετούς χάρτες περιοχών, για να εξοικειώσει τους Ευρωπαίους αναγνώστες της με τον ελληνικό γεωγραφικό χώρο. Την σύνταξη των χαρτών επιμελήθηκε ο συνεργάτης του αββά Barthélemy Jean-Denis Barbié du Bocage ενώ ο ίδιος, βαθύς γνώστης της ελληνικής γραμματείας, σημείωσε πάνω τους τα αρχαιοελληνικά τοπωνύμια καθώς και άλλες πληροφορίες. Στον παραπάνω χάρτη έχουν σημειωθεί οι ελληνικές αποικίες στην Χερσόνησο της Καλλίπολης (Θρακική Χερσόνησος ονομαζόταν στην αρχαιότητα) και στην περιοχή της Τρωάδας. Το έργο του αββά Barthélemy είχε εξαιρετική σημασία για το ζήτημα της ελληνικής ανεξαρτησίας, διότι βοήθησε στην ανάπτυξη του φιλελληνικού κινήματος. Τμήματά του μετέφρασε στα ελληνικά ο Ρήγας Φεραίος.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η χρήση του μαθησιακού αντικειμένου στοχεύει αφενός οι μαθητές να αυξήσουν τις γνώσεις τους για τον ελληνικό αποικισμό στην Μικρά Ασία, αφετέρου να έρθουν σε επαφή με μια ιστορική πηγή που αποδεικνύει το έντονο ενδιαφέρον των Ευρωπαίων για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό στους νεότερους χρόνους. Σε μια εργασία επιπέδου Project που εστιάζει στο έργο του αββά Barthélemy ο διδάσκων μπορεί να αναθέσει σε ομάδες μαθητών να αναγνώσουν και να ερμηνεύσουν τους χάρτες που περιλαμβάνονται στην έκδοση, να ανακαλύψουν το λειτουργικό τους ρόλο στην πλοκή της υπόθεσης και να αξιολογήσουν τις επιπτώσεις που είχε το σύνολο του έργου (αφήγηση, χάρτες, αναπαραστάσεις) στην πρόκληση του ενδιαφέροντος του αναγνωστικού κοινού για την Ελλάδα και το ελληνικό πολιτισμό. Κατά αυτόν τον τρόπο μια ομάδα μαθητών που θα αναλάβει την ανάγνωση του παραπάνω χάρτη με τον Ελλήσποντο και την Τρωάδα, θα καταγράψει τα τοπωνύμια και τις αποικίες, θα αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες γι' αυτά, θα μεταφράσει από τα γαλλικά το μικρό πληροφοριακό κείμενο και θα συνδέσει τον χάρτη με το αφηγηματικό υλικό του μυθιστορήματος. Γι' αυτού του είδους την εργασία είναι αναγκαίες οι επισκέψεις σε βιβλιοθήκες που έχουν στην κατοχή τους την έκδοση όπως η βιβλιοθήκη του ιδρύματος Λασκαρίδη ενώ στο διαδίκτυο το κείμενο του ''Νεαρού Ανάχαρση'' είναι διαθέσιμο στα αγγλικά και στα γαλλικά.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6445
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Μυθολογία MythologyΜυθολογία
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διαπολιτισμικές ανταλλαγές Intercultural exchangesΔιαπολιτισμικές ανταλλαγές
Γαλλικά FrenchΓαλλικά > Γενικές ικανότητες/δεξιότητες General Competencies / skillsΓενικές ικανότητες/δεξιότητες > Κοινωνικο-πολιτισμικές γνώσεις Socio-cultural knowledgeΚοινωνικο-πολιτισμικές γνώσεις
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διαπολιτισμικές ανταλλαγές Intercultural exchangesΔιαπολιτισμικές ανταλλαγές
Γαλλικά FrenchΓαλλικά > Γενικές ικανότητες/δεξιότητες General Competencies / skillsΓενικές ικανότητες/δεξιότητες > Κοινωνικο-πολιτισμικές γνώσεις Socio-cultural knowledgeΚοινωνικο-πολιτισμικές γνώσεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator