Ο ταφος του αρχαιολογου Otfried Müller στον Κολωνο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
H γκραβούρα, που εκδόθηκε το 1854, παρουσιάζει τον τάφο του αρχαιολόγου Otfried Müller (Ότφριντ Μίλλερ) στον Κολωνό. Ο Karl Otfried Müller (1797-1840) ήταν Γερμανός αρχαιολόγος και ακαδημαϊκός, λάτρης της αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, και εισήγαγε τη σύγχρονη μελέτη της ελληνικής μυθολογίας. Ο Μίλλερ πίστευε ότι οι βασικές αρχές του ανθρώπινου πνεύματος ανάγονται στον αρχαιοελληνικό τρόπο σκέψης. Ο βασικός του σκοπός ήταν να αναβιώσει τον ελληνικό τρόπο ζωής ως σύνολο. Πέθανε πρόωρα στην Ελλάδα, όταν, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στους Δελφούς, προσβλήθηκε από υψηλό πυρετό. Ο θάνατος τον βρήκε στην Αθήνα, όπου και ζήτησε να ταφεί. Στη γκραβούρα εικονίζεται το ταφικό του μνημείο στον Κολωνό, με φόντο την Ακρόπολη. Με εξαίρεση τα σπίτια της γειτονιάς της Πλάκας, γύρω από την Ακρόπολη, δεν παρεμβάλλονται άλλα κτίρια. Το μνημείο είναι απλό: αποτελείται από μια βάση ελεύθερη από όλες τις πλευρές, και μια στήλη που εδράζεται επάνω της. Η βάση είναι βαθμιδωτή και αποτελείται από τέσσερα επίπεδα. Η στήλη είναι τετραγωνική και λεπταίνει ελαφρά προς τα επάνω, όπου είναι ελαφρώς διακοσμημένη με ανάγλυφο άνθος. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία του κινήματος του Φιλελληνισμού στην Ευρώπη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της νεότερης Ιστορίας ο διδάσκων μπορεί να χρησιμοποιήσει την εικόνα ως αφόρμηση για τη διδασκαλία της ενότητας του Φιλελληνισμού στην Ευρώπη, πριν το ξέσπασμα αλλά και κατά τη διάρκεια της ελληνικής Επανάστασης του 1821. Ο διδάσκων μπορεί να ρωτήσει τους μαθητές αν τυχόν αναγνωρίζουν το ταφικό μνημείο και στη συνέχεια να δώσει κάποιες γενικές πληροφορίες για το έργο του Μίλλερ. Οι μαθητές, έτσι, μπορούν να αποκτήσουν μια πιο συγκεκριμένη εικόνα για το τι είναι Φιλελληνισμός. Ποικίλα θέματα μπορούν να αναδειχθούν μέσα από τη συζήτηση, όπως το μέγεθος του θαυμασμού που έχει εμπνεύσει ο ελληνικός πολιτισμός σε πολλούς ξένους διανοούμενους, η καθιέρωση των κλασικών ελληνικών σπουδών στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού, και, βέβαια, ο ρόλος του κινήματος του Φιλελληνισμού στην πορεία της ελληνικής Επανάστασης. Τέλος, η εικόνα μας δίνει μια ιδέα του πώς ήταν η Αθήνα του νεοσύστατου νεοελληνικού κράτους (ο Κολωνός ήταν εξοχή!) και, επομένως, βοηθά τους μαθητές να εισέλθουν στο κλίμα της ευρύτερης ιστορικής περιόδου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6192
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ