Η Ακροπολη των Μυκηνων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η γκραβούρα παρουσιάζει την ακρόπολη των Μυκηνών, όπως την αποτύπωσε ένας περιηγητής το 1842. Η ακρόπολη παρουσιάζεται από μακριά, μέσα σε ένα ειδυλλιακό τοπίο με δέντρα, ποτάμι και λόφους, να δεσπόζει στην κορυφή ενός από τους λόφους, στο κέντρο της εικόνας. Διακρίνεται μόνο η οχύρωση, τα τείχη δηλαδή της ακρόπολης. Άλλωστε, οι ανασκαφές του Σλήμαν, που αποκάλυψαν τους θολωτούς τάφους και τα ανάκτορα, πραγματοποιήθηκαν αργότερα, από το 1874 και μετά. Το σκηνικό συμπληρώνουν μερικοί άνθρωποι, πιθανότατα βοσκοί, στη δεξιά πλευρά της εικόνας, οι οποίοι φορούν παραδοσιακή ενδυμασία (φουστανέλλα). Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία του Μυκηναϊκού πολιτισμού.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας και στην ενότητα που αναφέρεται στον μυκηναϊκό κόσμο, ο διδάσκων μπορεί να προβάλει την εικόνα ως συμπληρωματικό υλικό μαζί με άλλες εικόνες και φωτογραφίες από τα μυκηναϊκά ανάκτορα, τους θολωτούς τάφους, κ.ά. Η συγκεκριμένη γκραβούρα χρησιμεύει στο να βοηθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν πώς ήταν περίπου ο τόπος στον οποίο ήταν χτισμένα τα μυκηναϊκά ανάκτορα. Ο διδάσκων μπορεί να προβάλει την εικόνα στην αρχή της διδασκαλίας και να ζητήσει από τους μαθητές να μαντέψουν για ποιον τόπο πρόκειται: έτσι, ενεργοποιείται και το ενδιαφέρον τους. Παράλληλα, αναδεικνύεται και ένα θέμα ουσιαστικό ως προς τη φύση του μυκηναϊκού πολιτισμού: οι Μυκηναίοι έχτιζαν τα ανάκτορά τους σε οχυρωμένες ακροπόλεις, σε αντίθεση με τους Μινωίτες, που δεν είχαν οχυρωμένα ανάκτορα. Η πληροφορία αυτή είναι σημαντικό να επισημανθεί στους μαθητές, ή, ακόμα καλύτερα, να εκμαιευθεί, μέσω της ανάκλησης της σχετικής τους γνώσης για τον μινωικό πολιτισμό, τον οποίον θα έχουν ήδη διδαχθεί.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7336
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Οικισμοί SettlementsΟικισμοί
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ