Στο μάθημα της Οδύσσειας, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει τον χάρτη κατά τη διδασκαλία της ραψωδίας ν, οπότε ο Οδυσσέας επιστρέφει στο νησί του. Ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιώντας υπολογιστή και βιντεοπροβολέα παρουσιάζει αρχικά έναν αρχαιολογικό χάρτη του νησιού και επισημαίνει τις περιοχές που σχετίζονται με τον μύθο του Οδυσσέα (όπως το Σπήλαιο των Νυμφών, το Σπήλαιο του Εύμαιου, το κτήμα του Λαέρτη). Στη συνέχεια παρουσιάζει τον χάρτη του Gell, στον οποίο απεικονίζεται το ύψωμα Αητός καθώς και κάτοψη του παλατιού. Με αφορμή τον χάρτη ο εκπαιδευτικός πληροφορεί τους μαθητές για τη σημασία που είχαν οι έρευνες του Gell για την περιοχή. Στη συνέχεια μελετούν όλοι μαζί την απεικόνιση του παλατιού του Οδυσσέα και οι μαθητές αξιοποιούν όσα ως εκείνη τη στιγμή γνώριζαν για τα μυκηναϊκά ανάκτορα. Προτείνεται ο εκπαιδευτικός να αναθέσει στους μαθητές ως εργασία για το σπίτι την αναζήτηση πληροφοριών αναφορικά με τις ανασκαφές που ακολούθησαν στην περιοχή και τα τελευταία ευρήματα.