Το Αρχαιο Θεατρο της Επιδαυρου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για φωτογραφία άποψης του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου με εστίαση στη δυτική πάροδο στην ορχήστρα. Η φωτογραφία περιλαμβάνεται σε ξενόγλωσση έκδοση του 1923 και αποτελεί αρχειακό υλικό της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη. Η παρουσίαση της εικόνας μπορεί να αποτελέσει υλικό για μελέτη αναφορικά με την ιστορία του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου, ταυτόχρονα με τη μελέτη της σημασίας του αρχαίου δράματος ως μίας από τις σημαντικότερες πολιτισμικές εκφάνσεις των αρχαίων Ελλήνων. Η εικόνα προσφέρεται προς αξιοποίηση στο πλαίσιο Ερευνητικής Εργασίας, με διαθεματικές προεκτάσεις στα γνωστικά πεδία της Δραματικής Ποίησης και της Αρχαιολογίας. Επίσης, ως μαθησιακό υλικό, συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας της Α’ τάξης Γυμνασίου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με σκοπό την ανίχνευση, από τον εκπαιδευτικό, των πρότερων γνώσεών τους αναφορικά με τις «αρχαίο ελληνικό θέατρο». Στη συνέχεια, οι μαθητές ενθαρρύνονται να διεξάγουν ερευνητική εργασία ώστε να αναζητήσουν πρόσθετο φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με το υπό διερεύνηση θέμα. Ενδεικτικά, ως ειδικότερες θεματικές της έρευνας των μαθητών θα μπορούσαν να τεθούν οι ακόλουθες: α) το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου κατά την αρχαιότητα, β) το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου στη σύγχρονη εποχή, γ) ο παιδευτικός ρόλος του αρχαίου ελληνικού θεάτρου, δ) τα σπουδαιότερα δημιουργήματα της αρχαίας ελληνικής δραματικής τέχνης, ε) δραματικοί, μουσικοί, αθλητικοί αγώνες κατά την αρχαιότητα, στ) καταγραφή των σημαντικότερων αρχαίων ελληνικών θεάτρων, κ.α. Σκοπός της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι να εκτιμήσουν οι μαθητές το ρόλο και τη σημασία του «αρχαίου ελληνικού θεάτρου» ως χώρου πολιτισμού, αλλά και ως ξεχωριστό είδος της αρχαίας ελληνικής τέχνης. Για τη μελέτη των μαθητών προτείνεται η αξιοποίηση των πληροφοριών και των ψηφιακών συλλογών που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ‘Υπουργείου Πολιτισμού’ και της ‘Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα’. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συνθετική έκθεση-παρουσίαση, εμπλουτισμένη με εικόνες και σύντομο ιστορικό κείμενο, στην ολομέλεια της τάξης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7114
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Πολιτισμός και Γραμματολογία Culture and GrammatologyΠολιτισμός και Γραμματολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ