Στο μάθημα της Ιστορίας ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει την εικόνα παράλληλα με ή αμέσως μετά την ιστορική αφήγηση, στην ενότητα που αναφέρεται στην ελληνική κοινωνία στα χρόνια της δουλείας. Μπορεί επίσης να την χρησιμοποιήσει και στη διδασκαλία οποιασδήποτε χρονικής περιόδου, στην ενότητα της κοινωνικής οργάνωσης, καθώς η θέση της γυναίκας από την αρχαιότητα ως και τις αρχές - μέσα του 20ού αι. ουσιαστικά δεν είχε αλλάξει. Συνιστάται ο εκπαιδευτικός να δώσει τον τίτλο εξ αρχής στους μαθητές, καθώς δεν προκύπτει από την ίδια την εικόνα ότι πρόκειται για γυναικωνίτη. Έτσι δίνεται το έναυσμα για συζήτηση γύρω από τη θέση της γυναίκας στην ελληνική (και όχι μόνο) κοινωνία, τον περιορισμό των δικαιωμάτων και των δραστηριοτήτων της, τον ρόλο που αναλάμβανε και τις αιτίες που οδηγούσαν σε αυτήν την ανισότητα σε σχέση με τον άντρα. Αξίζει να επισημανθεί στους μαθητές ότι η γκραβούρα απεικονίζει γυναίκα ανώτερης τάξης (για τις φτωχές ή τις αγρότισσες δεν προβλεπόταν γυναικωνίτης και οι γυναίκες αυτές εργάζονταν εκ των πραγμάτων εκτός σπιτιού). Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί και στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης, με τα μέλη της κάθε ομάδας να επεξεργάζονται εικόνες και παραθέματα σχετικά με τη θέση της γυναίκας και σε άλλες εποχές. Π.χ. υπάρχουν αντίστοιχα ανάγλυφα από την αρχαία Ελλάδα, με γυναίκες Αθηναίες στο γυναικωνίτη. Υπάρχουν γραπτές πηγές (λ.χ. του Ξενοφώντα για την αρχαία Ελλάδα, που βρίσκεται στο βιβλίο της Α΄ Γυμνασίου) που μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν. Οι μαθητές καλούνται να επεξεργαστούν όλες τις πηγές, να ανταλλάξουν υλικό και απόψεις και στη συνέχεια η κάθε ομάδα να συντάξει μια σύντομη εργασία για τη θέση της γυναίκας στην ελληνική (ή και στην παγκόσμια, ανάλογα με την επιθυμία του διδάσκοντος) κοινωνία. Παρόμοια μπορεί να είναι η χρήση του αντικειμένου και στο μάθημα της Κοινωνικής & Πολιτικής Αγωγής, στο κεφάλαιο για τις κοινωνικές ομάδες και τις κοινωνικές διακρίσεις.