Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να αναφέρουν τις ιστορικές τους γνώσεις σχετικά με το περιεχόμενό της. Στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας, οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναζητήσουν πρόσθετο φωτογραφικό υλικό και ιστορικές πληροφορίες αναφορικά με τα σημαντικότερα μνημεία που ανεγέρθηκαν στην Αθήνα κατά την κλασική και τη ρωμαϊκή εποχή. Στόχος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι η ταξινόμηση των αρχαιολογικών μνημείων στις δύο διαφορετικές ιστορικές περιόδους, καθώς και συγκριτική μελέτη των χαρακτηριστικών των αντίστοιχων μορφών τέχνης και αρχιτεκτονικής, της κλασικής και της ρωμαϊκής. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συνθετική έκθεση-παρουσίαση, εμπλουτισμένη με εικόνες και σύντομο ιστορικό κείμενο, στην ολομέλεια της τάξης.