Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, ως αφόρμηση για συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) επισκέπτονται την ιστοσελίδα "Οδυσσεύς" του Υπουργείου Πολιτισμού και διαβάζουν τις πληροφορίες για την ιστορία του Παναθηναϊκού Σταδίου, με στόχο να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, β) αναζητούν πληροφορίες για τους γυμνικούς αγώνες, οι οποίοι διεξάγονταν στο Παναθηναϊκό Στάδιο στη γιορτή των Παναθηναίων και δημιουργούν μία σχετική πολυτροπική παρουσίαση, γ) μελετούν στο "Φωτόδεντρο" το μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο αναφέρεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες και ετοιμάζουν μία εργασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, εστιάζοντας στο Παναθηναϊκό Στάδιο, δ) επιχειρούν να σχεδιάσουν ένα σημαντικό μνημείο πολιτισμού του τόπου τους ( π.χ. αρχαίο θέατρο, φρούριο, στάδιο).