Η εικόνα προέρχεται από ταξιδιωτικό λεύκωμα, του 1836, του Ιρλανδού εφημέριου Robert Walsh (1772-1852) και του Άγγλου αρχιτέκτονα και ζωγράφου Thomas Allom (1804-1872), οι οποίοι κατέγραψαν τις εμπειρίες τους από την Κωνσταντινούπολη και τις επτά πρώιμες χριστιανικές εκκλησίες, όπως αυτές αναφέρονται στην Αποκάλυψη του Ιωάννου. Εκτός των άλλων, δίνουν έμφαση και σε στιγμιότυπα της οθωμανικής, καθημερινής ζωής. Στην εικόνα αποτυπώνεται η στιγμή που ένας επαγγελματίας αφηγητής παραμυθιών απευθύνεται στο κοινό του, στο εξωτερικό υπόστεγο κάποιου καφενείου. Κάθεται σταυροπόδι, ντυμένος με την οθωμανική φορεσιά του, πάνω σε ένα υψηλό σημείο, εξέδρα, που μοιάζει με έπιπλο, και, όπως προκύπτει από τις χειρονομίες του, διηγείται με ένταση την ιστορία του. Τον παρακολουθούν με έκδηλο ενδιαφέρον αρκετοί, όρθιοι ή καθισμένοι κάτω, άντρες, κάθε ηλικίας θαμώνες, με χαρακτηριστικές ενδυμασίες. Κάποιος δίπλα του καπνίζει το τσιμπούκι του, ενώ ένας σερβιτόρος ετοιμάζεται να σερβίρει τσάι. Τα ιστία που διακρίνονται στο βάθος της εικόνας τοποθετούν τη σκηνή, ίσως, κοντά σε λιμάνι.