Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες που αφορούν την κοινωνική και χωροταξική δομή και οργάνωση του παλατιού στην Οθωμανική αυτοκρατορία του 18ου – 19ου αιώνα στο πλαίσιο της διδασκαλίας τού μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας. Ειδικότερα, η μελέτη τόσο των εικονιζόμενων προσώπων (χαρακτηριστική είναι η διαφορά στην ενδυμασία της ευνοούμενης του σουλτάνου σε σχέση με τις άλλες γυναίκες της εικόνας) όσο και των χαρακτηριστικών του διαμερίσματος του χαρεμιού μπορούν να αποτελέσουν αφορμή αναζήτησης του τρόπου οργάνωσης του παλατιού την εποχή της Οθωμανικής αυτοκρατορίας αλλά και της πυραμιδικής ιεραρχίας του χαρεμιού (οδαλίσκες, καντίν/χασεκί, ικμπάλ κ.ά.). Η εικόνα μπορεί, στο ίδιο πλαίσιο, να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση σχετική με τη μελέτη του θεσμού της πολυγυνίας αλλά και τους πολιτικούς, πολιτισμικούς και άλλους λόγους οι οποίοι την επέβαλλαν, τη σύνδεσή της με την ύπαρξη των χαρεμιών και τον συσχετισμό της με την ανδρογαμική συνέχεια της δυναστείας των Σουλτάνων. Η εικόνα, επίσης μπορεί να αξιοποιηθεί σε ευρύτερες διαθεματικές εργασίες σχετικές με την πολυγαμική νοοτροπία των μουσουλμανικών ή άλλων κοινωνιών (π.χ. εβραϊκή κοινωνία στην Παλαιά Διαθήκη), παλαιότερων και σύγχρονων, τα ταξικά χαρακτηριστικά της πολυγαμίας, τα στοιχεία που αποκαλύπτονται από τον θεσμό για τους όρους και τα όρια της ελευθερίας των γυναικών, τον ρόλο και τη θέση τής γυναίκας, τους λόγους διατήρησης ή εξάλειψής του, κ.ά. Τέλος, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφορμή για παραγωγή προφορικού ή και γραπτού λόγου σχετικά με τον ρόλο της ενδυμασίας στην αποκάλυψη των διαφορών (οικονομικών, κοινωνικών κ. ά.) μεταξύ των ανθρώπων στο παρελθόν αλλά και σήμερα κατά τη διδασκαλία τού μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στο πλαίσιο του κριτικού γραμματισμού.