Ενδεικτικά και όσον αφορά τον τρόπο αξιοποίησης, προτείνουμε να περιγράψουν οι μαθητές το εικονιζόμενο τοπίο, να συγκεντρώσουν και άλλες εικόνες της περιοχής του Σουλίου, παλαιότερες και σύγχρονες, να ορίσουν γεωγραφικά την περιοχή σε έναν χάρτη και να τον συγκρίνουν με έναν σύγχρονο χάρτη που θα αναζητήσουν μέσω της εφαρμογής google maps, ώστε να επισημάνουν τα ιδιαίτερα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της. Στην κατεύθυνση αυτή μπορούν να σχεδιάσουν έναν τουριστικό οδηγό με τα ιστορικά μνημεία, τα οποία προτείνονται στους επισκέπτες της περιοχής. Επιπρόσθετα, μπορούν να συλλέξουν πληροφορίες για την καταγωγή των Σουλιωτών, τη διοίκηση, τον τρόπο ζωής, τα ήθη και έθιμα, καθώς και να αναφερθούν ειδικά στους αγώνες των Σουλιωτών εναντίον των Τούρκων, να εξηγήσουν το απόρθητο της περιοχής και της φυλής, αλλά και να σχολιάσουν την τελική παράδοσή τους. Επίσης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές τη μελέτη δημοτικών τραγουδιών, προκειμένου να διακρίνουν τα κυρίαρχα θέματα, να τα συσχετίσουν με τα ιστορικά γεγονότα που συνέθεσαν το υλικό της έμπνευσής τους και να σχολιάσουν γενικότερα τη σημασία τους στην καλλιέργεια της λαϊκής παράδοσης.