Προσφέρει τη δυνατότητα για μια διαθεματική προσέγγιση, με βάση την απεικόνιση του πεδίου μιας από τις σημαντικότερες μάχες κατά τη διάρκεια της εκστρατείας του Μ. Αλεξάνδρου στην Ανατολή, στο πλαίσιο αυτού που ο Γάλλος ιστορικός Φερνάν Μπρωντέλ (F. Braudel) ονομάζει "συνενοχή της Γεωγραφίας με την Ιστορία". Προτείνεται οι ομάδες των μαθητών/τριών να ξεκινήσουν από την εικόνα και να διερευνήσουν τη μάχη της Ισσού, συγκρίνοντας το πεδίο της μάχης με τις περιγραφές της από τους αρχαίους συγγραφείς (Αρριανός, Πλούταρχος, Διόδωρος Σικελιώτης), προσπαθώντας να απαντήσουν στο ερώτημα γιατί επιλέχθηκε το συγκεκριμένο σημείο για τη μάχη και πώς επέδρασε αυτό στο ποιος ήταν ο τελικός νικητής. Ιστορικοί χάρτες και σχεδιαγράμματα της μάχης που υπάρχουν στο διαδίκτυο (π.χ. Βικιπαίδεια) μπορούν να δώσουν, επιπλέον, βοήθεια. Η αναζήτηση του πεδίου σε σύγχρονους χάρτες και η ανάλυση των τωρινών δεδομένων στην περιοχή προσδίδουν συγχρονική διάσταση στο όλο εγχείρημα. Το γνωστό ψηφιδωτό του Αλέξανδρου από την οικία του Φαύνου στην Πομπηία, που σήμερα βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολι, στην Ιταλία, και το οποίο ανακαλύφτηκε το 1831, λίγα χρόνια πριν από τη δημοσίευση της εικόνας, αισθητοποιεί ακόμα περισσότερο τη μεγάλη μάχη.
Η εικόνα προσφέρει και μια άλλη δυνατότητα. Να προσεγγιστεί το φαινόμενο του ρομαντικού περιηγητισμού με τον εντοπισμό ανάλογων χαρακτηριστικών στην εικόνα, όπως τα ερείπια, η μυστηριώδης και υποβλητική φύση, οι άνθρωποι που ταξιδεύουν στο τοπίο, η γυναίκα με την ενδυμασία της πάνω στο γαϊδουράκι κ.ά. Είναι σαφές ότι έχουμε να κάνουμε με το "άλλο" της Ευρώπης: τη μυστηριώδη και υποβλητική Ανατολή.