Πλατεια Δημαρχειου (Κοτζια), Αθηνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία στην οποία απεικονίζεται η πλατεία Δημαρχείου, μετέπειτα πλατεία Κοτζιά. Η πλατεία είναι κατάφυτη και περιστοιχίζεται από ιστορικά νεοκλασικά κτίρια, όπως το πρώτο Εθνικό Θέατρο της Αθήνας και το μέγαρο Μελά. Προέρχεται από το βιβλίο του Alfred van der Brule, «L’Orient Hellène. Grèce-Crète-Macédoine», του 1907. Στο συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνονται σπάνιες φωτογραφίες της Αθήνας και των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896, καθώς και εκτενής αναφορά στην καθημερινή ζωή των Αθηναίων. Περιέχονται ακόμα πληροφορίες ιστορικού περιεχομένου αναφορικά με την Άλωση της Κωνσταντινούπολης κ.ά. Ο van den Brule στήριζε τις περιγραφές του στην προσωπική του εμπειρία και στις απόψεις του Γάλλου πολιτικού, διπλωμάτη και συγγραφέα, V. Bérard.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας, με σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν ορισμένα από τα σημαντικότερα νεοκλασικά κτίρια των Αθηνών. Θα αναζητήσουν πληροφορίες για τα ιστορικά αυτά κτίρια και θα μελετήσουν την πορεία τους μέσα στον χρόνο. Ο εκπαιδευτικός θα ζητήσει από τους μαθητές να περιγράψουν τα κτίρια αυτά και να αναφερθούν στη μορφή που θα είχε η πόλη της Αθήνας, αν η πλειονότητα αυτών των κτιρίων δεν κατεδαφίζονταν, για να αντικατασταθούν από πολυκατοικίες. Μέσα από την ιστορία, για παράδειγμα του πρώτου Εθνικού Θεάτρου των Αθηνών, οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με δύο φαινόμενα που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία, τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος και την έλλειψη προστασίας της δημόσιας περιουσίας. Θα καταγράψουν ανάλογα σύγχρονα φαινόμενα, θα συζητήσουν το ζήτημα αυτό και θα αναζητήσουν τις αιτίες της διαιώνισης ενός τέτοιου φαινομένου. Επίσης, οι μαθητές θα διερευνήσουν τον όρο «κληροδότημα» και «εθνικός ευεργέτης». Θα προσεγγίσουν τον ρόλο που διαδραμάτισαν οι ευεργέτες στην ελληνική κοινωνία σε περασμένες εποχές και θα αναρωτηθούν κατά πόσο είναι διαδεδομένη σήμερα η δωρεά χρημάτων για κοινωφελείς σκοπούς. Επιπλέον, θα καταγράψουν ονόματα μεγάλων Ελλήνων ευεργετών καθώς και τη συνεισφορά τους στον ελληνικό λαό. Τέλος, οι μαθητές θα καταλήξουν σε συμπεράσματα για την αναγνώριση που τους αποδόθηκε εν ζωή αλλά και μετά θάνατον για τη μεγάλη τους προσφορά.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7447
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: Μποζίνη Θεοδώρα
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Ψυχογυιού Ευαγγελία
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ