Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες ως ‘οπτική πηγή’ στο μάθημα της Σύγχρονης και Νεότερης Ιστορίας για τον εντοπισμό πληροφοριών σχετικών με τον θεσμό της δουλείας αλλά και το οικιστικό περιβάλλον (οικήματα, θρησκευτικοί χώροι), για τη μελέτη της ανδρικής και γυναικείας ενδυμασίας, τα καλύμματα κεφαλής, τον εντοπισμό των ανθρώπων που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες (σκλάβοι, πωλητές δούλων, αγοραστές) με αξιοποίηση στρατηγικών. Ειδικότερα, οι μαθητές χρησιμοποιώντας τη στρατηγική τής αναζήτησης συγκεκριμένης πληροφορίας από ένα οπτικό κείμενο μπορούν να κάνουν υποθέσεις για την ιδιότητα των προσώπων, την κοινωνική τους τάξη κ.ά. εστιάζοντας στα ρούχα, στη θέση τους στον χώρο (π.χ. σε όρθια θέση, πάνω σε άλογο, με σκυφτό σώμα κ.ά,) και να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τον περιβάλλοντα χώρο και τα χαρακτηριστικά των κτηρίων (π. χ. παράθυρα, μπαλκόνια, εξωτερικός διάκοσμος κ. ά.). Επίσης, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί ως έναυσμα/ αφόρμηση σε ευρύτερες διαθεματικές δραστηριότητες σχετικές με τον θεσμό της δουλείας και της εμπορίας ανθρώπων, συγκρινόμενη και με άλλες, σύγχρονες φωτογραφίες που αναφέρονται σε περιστατικά τής επικαιρότητας. Ειδικότερα, μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να εξετάσουν την εξέλιξη του θεσμού της δουλείας, να αναζητήσουν τα αίτια της ισχύος του, τις χρονικές περιόδους και τις γεωγραφικές περιοχές εμφάνισής του, καθώς και τις σύγχρονες μορφές του. Επιπρόσθετα, το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο αλλά και άλλες εικόνες συναφούς θεματολογίας (π.χ. ο πίνακας του Σεργκέι Ιβανόφ, με θέμα «Σκλαβοπάζαρο στη μεσαιωνική Ευρώπη») ενδείκνυται να αξιοποιηθούν ως έναυσμα συζήτησης και προβληματισμού των μαθητών, στις 2 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο διδακτικής παρέμβασης σχετικά με το θεσμό της δουλείας. Τέλος, η εικόνα, λόγω της συνθετότητάς της, μπορεί να αξιοποιηθεί και για τη διδασκαλία τής περιγραφής προσώπων, χώρου κ.ά. στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας.