Τα Ελγινεια μαρμαρα σε αγγλικο βιβλιο του 1837
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το αντικείμενο αυτό είναι το εξώφυλλο του βιβλίου του Άγγλου συγγραφέα Edward John Burroww ( 1785-1861) με τίτλο : Elgin Marbles ( Ελγίνεια μάρμαρα), που εκδόθηκε στο Λονδίνο το 1837. Ο Άγγλος συγγραφέας Edward John Buroww σπούδασε στα πανεπιστήμια Cambridge και Oxford . Πολύ γρήγορα αναδείχτηκε στην αγγλική κοινωνία και κατέλαβε σημαντικές θέσεις.Το 1827 τοποθετήθηκε διευθυντής ενός κολλεγίου στο Exeter και λίγους μήνες αργότερα εγκατέλειψε τη θέση αυτή. Το 1835 έγινε διοικητής του Γιβραλτάρ, και παρέμεινε εκεί μέχρι που για λόγους υγείας υποχρεώθηκε να επιστρέψει στην Αγγλία. Ο Burroww ήταν μέλος του Royal Society και συγγραφέας σημαντικών ερευνών, κυρίως θεολογικών. Το βιβλίο του για τα Ελγίνεια μάρμαρα περιλαμβάνει μια ιστορική και τοπογραφική περιγραφή των Αθηνών και μια λεπτομερειακή λίστα με τα γλυπτά, τα μάρμαρα και άλλες αρχαιότητες σύμφωνα με την περιγραφή του Βισκόντι. Η εργασία είναι διακοσμημένη με πολλά σχέδια και γκραβούρες σχετικές με τα Ελγίνεια μάρμαρα και άλλες αρχαιότητες από την Ακρόπολη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, καθώς και του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης. Οι μαθητές αφορμώμενοι από το εξώφυλλο του συγκεκριμένου βιβλίου θα έχουν την ευκαιρία να αναζητήσουν τις συνθήκες, κάτω από τις οποίες έγινε η αρπαγή των μαρμάρων του Παρθενώνα από το Λόρδο Έλγιν και να προβληματιστούν σχετικά με το φαινόμενο της αρχαιοκαπηλείας. Επίσης, στο πλαίσιο της συνεργατικής μεθόδου μπορεί να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν με τη βοήθεια του διαδικτύου τα μάρμαρα και τα γλυπτά του Παρθενώνα, που εκλάπησαν και να πραγματοποιήσουν αναλυτική περιγραφή τους, καθώς και να περιγράψουν τα μάρμαρα, που υπάρχουν ακόμη επάνω στο μνημείο ή στο Μουσείο της Ακρόπολης των Αθηνών. Στη συνέχεια μπορούν να εξάγουν συμπεράσματα για τις απώλειες, που έχουν συντελεστεί στο αρχαιολογικό μνημείο εξαιτίας της αρπαγής. Επιπλέον, στο πλαίσιο τη ς διαθεματικής προσέγγισης μπορεί να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν διάφορα έργα τέχνης ή άλλα αρχαιολογικού ενδιαφέροντος έργα, που έχουν διαφύγει σε μουσεία άλλων χωρών, για παράδειγμα η Αφροδίτη της Μήλου και ο Ερμής του Πραξιτέλη στο μουσείο του Λούβρου στη Γαλλία και να πραγματοποιήσουν κάποιες διαπιστώσεις σχετικά με το φαινόμενο της αρχαιοκαπηλείας και τις επιπτώσεις του στον πολιτισμό ενός λαού. Χρήσιμη θα ήταν και η παραγωγή ενός σχετικού γραπτού κειμένου, στο οποίο οι μαθητές θα συνοψίσουν τα συμπεράσματά τους από την έρευνα που πραγματοποίησαν.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6413
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ