Το τεκμήριο αξιοποιείται στο μάθημα της Ιστορίας ως άμεση ιστορική πηγή. Ο διδάσκων δίνει στους μαθητές το απόσπασμα του βιβλίου του Sir George Wheler και τους εξηγεί πώς και γιατί τα νομίσματα αποτελούν μια από τις σημαντικότερες άμεσες πηγές και πώς τέθηκαν οι βάσεις της επιστήμης της Αρχαιολογίας και ιδιαίτερα του κλάδου της που ονομάζεται "Νομισματική". Στη συνέχεια τους ζητά να παρατηρήσουν προσεκτικά τις σχεδιαστικές αποτυπώσεις των διπλών όψεων των νομισμάτων και να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους σε φύλλα εργασίας με στοχευμένες ερωτήσεις. Με τον τρόπο αυτόν τους ασκεί στον σχολιασμό μιας άμεσης πηγής. Ενδεικτικά οι ερωτήσεις αυτές θα μπορούσαν να είναι: α) Τί απεικονίζεται στην πρόσθια όψη του νομίσματος (επιλέγει ένα, ή περισσότερα νομίσματα ανά μαθητή ή ανά ομάδα μαθητών) και τί στην πίσω όψη του; Υπάρχει επιγραφή που συνοδεύει την εικόνα; Υπάρχει χρονολογία; Υπάρχει ένδειξη της ανταλλακτικής αξίας του νομίσματος; β) Μπορείτε να εντοπίσετε συμβολισμούς στην απεικόνιση; Να συγκρίνετε τους συμβολισμούς με τα σύμβολα σύγχρονων νομισμάτων; Πώς λειτουργούν οι συμβολισμού στα νομίσματα; Τί πληροφορίες μας δίνουν για την εποχή, την πολιτική οργάνωση, την διοίκηση μιας πόλης ή ενός κράτους; γ) Τί πληροφορίες χρειαζόμαστε επιπλέον της σχεδιαστικής αποτύπωσης για να κατανοήσουμε καλύτερα την αρχαιολογική αξία της πηγής; (π.χ. το μέταλλο και την αξία του, το μέγεθος, τον τόπο, ίσως και το σημείο όπου βρέθηκε, κλπ.) δ) Πώς αποτυπώνεται η ανταλλακτική αξία του νομίσματος στην επιφάνειά του, με ελληνικά ή λατινικά γράμματα; Ποιά είναι αυτά; Τί σημαίνουν; ε) Τί πληροφορίες αντλούμε από τις προτομές-πορτρέτα των νομισμάτων; Μπορείτε να συσχετίσετε αυτές τις πληροφορίες με αντίστοιχες που λαμβάνουμε από τα γραμματόσημα; Το μάθημα θα μπορούσε να συνδυαστεί με μια επίσκεψη στο Νομισματικό ΜΟυσείο, ή σε οποιοδήποτε τοπικό αρχαιολογικό μουσείο που διαθέτει συλλογφές με νομίσματα.