Το τεκμήριο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ως ιστορική πηγή κατά την διδασκαλία της Οθωνικής περιόδου. Με βάση το συγκεκριμένο σχέδιο ο διδάσκων μπορεί να ξεκινήσει μια παρουσίαση (μετωπική διδασκαλία) για την εποχή της δημιουργίας του ελληνικού κράτους, την σχέση του με την Δύση, τον ρόλο των ευρωπαίων περιηγητών στην αποτύπωση των μνημείων, της ελληνικής υπάιθρου, της καθημερινής ζωής, της ενδυμασίας, κλπ. Εστιάζοντας σε λεπτομέρειες του σχεδίου μπορεί να εξηγήσει πτυχές της ελληνικής πραγματικότητας κατά την συγκεκριμένη περίοδο, αλλά και να επεκταθεί σε θέματα, που σχετίζονται με την διπλωματία, το Ανατολικό Ζήτημα, την Μεγάλη Ιδέα, τον Φιλελληνισμό, κλπ. Ο τρόπος με τον οποίο θα σχολιάσει την συγκεκριμένη εικόνα ο διδάσκων θα βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζονται τα σχέδια των περιηγητών ως ιστορικές πηγές. Αυτό θα τον βοηθήσει να εξοικειωθεί με τον σχολιασμό τέτοιου τύπου πηγών και θα μάθει να βλέπει σε μιαν εικόνα όχι μόνον όσα αποτυπώνονται, αλλά και όσα λειτουργούν ως contexte, ως συμφραζόμενα της εικόνας. Σε άλλη περίπτωση, το τεκμήριο μπορεί να δοθεί συνοδευόμενο από φύλλο εργασίας με τις εξής ενδεικτικές ερωτήσεις: α) Πότε χρονολογείται η συγκεκριμένη εικόνα και από ποιόν φιλοτεχνήθηκε; Ποιά είναι η ιδιότητα και η εθνικότητα του καλλιτέχνη; β) Τί απεικονίζει το σχέδιο; Μπορείτε να αναγνωρίσετε βασικά στοιχεία του φυσικού και του χτιστού περιβάλλοντος έτσι όπως είναι σήμερα; Υπάρχουν ομοιότητες ή διαφορές; γ) Παρατηρήστε τις ενδυμασίες των εικονιζόμενων και προσπαθήστε να συμπεράνετε την εθνικότητα και την ιδιότητά τους. Για ποιόν λόγο βρίσκονται εκεί; Ποιά κατηγορία ανθρώπων ενδιαφέρει το συγκεκριμένο μνημείο την περίδο που σχεδιάστηκε η εικόνα; δ) Προσπαθήστε να συσχετίσετε το σχέδιο με την εποχή του. Σε τί συμπεράσματα θα καταλήγατε, εάν λαμβάνατε υπ' όψιν τις πληροφορίες σχετικά με το σχέδιο και τον δημιουργό του και τις γνώσεις που αποκτήσατε από την διδακτική ενότητα που διαβάσατε; Προσπαθήστε να συσχετίσετε το σχέδιο με ιστορικά γεγονότα και με ιδεολογικές, πολιτικές, διπλωματικές παραμέτρους της εποχής του. Γράψτε μια παράγραφο σχολιάζοντάς το.