Ο Ιπποδρομος της Κωνσταντινουπολης με το Τζαμι του Σουλταν Αχμετ στο βαθος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην παρούσα γκραβούρα του 1913 απεικονίζεται ο Ιππόδρομος της Κωνσταντινούπολης (At Meydani στα τουρκικά), ο οποίος υπήρξε, επί μακρόν, το αθλητικό και κοινωνικό κέντρο της Βασιλεύουσας. Στα χρόνια του Μεγάλου Κωνσταντίνου ανακαινίστηκε πλήρως, αποκτώντας σταδιακά περισσή λαμπρότητα. Στα θαυμαστά μνημεία του Ιπποδρόμου συγκαταλέγονται η στήλη των Όφεων (στο κέντρο της φωτογραφίας) και ο οβελίσκος του Θεοδοσίου Α' (αριστερά). Η στήλη των όφεων (τρικάρηνος όφις) είναι μέρος ενός αρχαίου τρίποδου, που είχε στηθεί στους Δελφούς ως μνημείο της νίκης των Ελλήνων εναντίον των Περσών στην μάχη των Πλαταιών και μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη από τον Μέγα Κωνσταντίνο. Ο φερώνυμος οβελίσκος είναι αιγυπτιακής κατασκευής, ο οποίος επανατοποθετήθηκε στο χώρο του Ιπποδρομίου από τον Μέγα Θεοδόσιο. Τέλος, στο βάθος της γκραβούρας διακρίνεται το Μπλε Τζαμί ή Τζαμί του Σουλτάνου Αχμέτ, το οποίο, αναμφισβήτητα, αποτελεί ένα από τα εντυπωσιακότερα αριστουργήματα της Ισλαμικής αρχιτεκτονικής. Η παρούσα φωτογραφία βρίσκεται στο βιβλίο με αναφορά την: «BARTH, Hermann. Constantinople: Ouvrage illustré de 103 gravures, Paris, H. Laurens, 1913», το οποίο μπορεί να αναζητηθεί στη βιβλιοθήκη του ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές, αρχικά, μπορούν να επισκεφτούν εικονικά τους χώρους του Ιπποδρόμου της Κωνσταντινούπολης. Επίσης, μπορούν να αναζητήσουν τα ιστορικό πλαίσιο και φορτίο αλλά και τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά για κάθε μνημείο, που απεικονίζεται στη φωτογραφία. Επιπλέον, ο εντοπισμός των αλλαγών, που υπέστει ο χώρος, με το πέρασμα των χρόνων προσφέρεται για παιδαγωγική αξιοποίηση. Τέλος, με χρήση ενός λογισμικού αισθητικής έκφρασης και ανάπτυξης της δημιουργικότητας, και ως μια εικαστική παρέμβαση, μπορεί να αναπαραχθεί ο χώρος του Ιπποδρομίου συμπεριλαμβανομένων και των αξιόλογων μνημείων του.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6741
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ